Gå til innhold

Massesensur på internett, ytrings og informasjonsfilter

Noen mener private selskaper kan få lov å gjøre hva de vil  

50 stemmer

1. 1. Bør telenor kunne avslutte telefonabonnementet ditt fordi de ikke liker dine ringemønster eller hva du sier når du prater på telefonen?

Anbefalte innlegg

Oooog så kommer bare reklame for Shell og ExxonMobil i videoene som håpløst og uten fornuftig grunn benekter global oppvarming gjennom bruk av av selektivt utvalgt meterologisk data og overdrevet selvtillit pluss kritikk av myndigheter og forskere, samtidig som at skaperen får mediestøtte fra republikansk side, uansett, og kanskje en slant fra Russland, mens youtube-seere uten forutsetninger for å avgjøre rett fra feil kjøper videoens argumenter på 'face value'.

Og politikere som bokstavelig talt ikke bryr seg om menneskehetens fremtid får kjøpt støtte, og bidrar til å gjøre samfunnet og verden til et dummere, dårligere, og mindre beboelig sted for mesteparten av livet på jorden.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nevn topp 5 land utenfor vesten som betaler for å spre usakelig propaganda til vestlige land de siste 40 årene.

Nevn Russiske aviser som leverer innehold som virker koordinerert i samme grad som Norske aviser.

Du forsøker å legge en urimelig byrde på meg, med et helt åpent teoretisk spørsmål som i bunn og grunn ikke gir mening. Det er både imot sin egen logikk og går imot det jeg har sagt i tillegg. Så du ber meg forklare noe som jeg ikke engang mener.

Du legger opp til en situasjon som gjør at du kan nevne spesifikke land, og glemme andre land som gjorde akkurat det samme, i en situasjon hvor begge hadde samme interesser i forhold til informasjon.

Ditt spørsmål faller ifra hverandre i total urimelighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nevn Russiske aviser som leverer innehold som virker koordinerert i samme grad som Norske aviser.

Du forsøker å legge en urimelig byrde på meg, med et helt åpent teoretisk spørsmål som i bunn og grunn ikke gir mening. Det er både imot sin egen logikk og går imot det jeg har sagt i tillegg. Så du ber meg forklare noe som jeg ikke engang mener.

Du legger opp til en situasjon som gjør at du kan nevne spesifikke land, og glemme andre land som gjorde akkurat det samme, i en situasjon hvor begge hadde samme interesser i forhold til informasjon.

Ditt spørsmål faller ifra hverandre i total urimelighet.

Det finnes bare en virkelighet.

Om norske aviser forteller faktaene som kjennes i en sak, så er det nok kjedelig at faktaene er de samme - men bedre enn å komme med meninger eller alternative fakta.

...

Du klager på at jeg nevner Russland.

Jeg spør deg:

Hvem er eksportør #1 av usakelig anti-demokratisk anti-media propaganda til Vesten?

Er det så sykt urimelig å be deg om et navn på et land, når dette er offentlig tilgjengelig informasjon, bekreftet av tonnevis av uavhengige nettsikkerhetsselskaper, USA sin E-TJENESTE, Britisk e-tjeneste, Tysk e-tjeneste og Norske e-tjeneste og PST?

Lenke til kommentar

Før du kommer med søppel om at private selskaper kan gjøre som de vil, kan du jo spørre deg selv om du mener telenor bør kunne avslutte ditt telefonabonnement fordi de ikke liker hvem du ringer til eller hva du sier på telefonen. Eller at butikken slutter å selge mat til deg fordi de ikke liker t-shorten din. Youtube, Facebook etc er en brukerplatform, ikke en politisk avis.

Dette er morsom ting å tenke over, men du burde kanskje være obs på private kontra offentlige samtaler. Det jeg er bekjent med har ingen innad i Telenor noen oversikt over hvem du ringer, eller hva du sier til dem.

Utover det kan jeg si at Telenor absolutt kan avslutte ditt telefonabonnement av mange grunner, mest typisk fordi du ikke betaler regninga di, men også av en rekke andre årsaker. F.eks kan særdeles fæle kunder som trakasserer Telenors ansatte miste kundeforholdet sitt til Telenor.

Det er ikke hypotetisk forresten, det er noe Telenor både kan og har gjort ved sjeldne anledninger.

Lenke til kommentar

Det finnes bare en virkelighet.

Om norske aviser forteller faktaene som kjennes i en sak, så er det nok kjedelig at faktaene er de samme - men bedre enn å komme med meninger eller alternative fakta.

...

Du klager på at jeg nevner Russland.

Er det så sykt urimelig å be deg om et navn på et land, når dette er offentlig tilgjengelig informasjon, bekreftet av tonnevis av uavhengige nettsikkerhetsselskaper, USA sin E-TJENESTE, Britisk e-tjeneste, Tysk e-tjeneste og Norske e-tjeneste og PST?

Du mener sikkert de samme som tok oss til krig på feil grunnlag da? Og som stadig forsøker å ta oss inn i kriger?

Jeg nevnte Russland fordi jeg var fullt klar over at spørsmålet ditt hadde som hensikt å sikte inn på Russland/Sovjet.

Hvem er eksportør #1 av usakelig anti-demokratisk anti-media propaganda til Vesten?

Oligarkene i vestlige land og mediene som støtter dem?

Lenke til kommentar

Her er en som sikkert snart blir sensurert på Youtube:

Gitt at han jobber for Info Wars og fortsatt er på youtube så viser jo det at det er Alex Jones form som gikk for langt, og ikke temaene han omtalte.

Verdt å merke seg kanskje.

Men om du tror det er nok å ikke like Paris for å bli utestengt så forklarer jo det litt av holdningene som har blitt utvist her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utover det kan jeg si at Telenor absolutt kan avslutte ditt telefonabonnement av mange grunner, mest typisk fordi du ikke betaler regninga di, men også av en rekke andre årsaker. F.eks kan særdeles fæle kunder som trakasserer Telenors ansatte miste kundeforholdet sitt til Telenor.

Det er ikke hypotetisk forresten, det er noe Telenor både kan og har gjort ved sjeldne anledninger.

Gitt konspirasjonsteoretikerene så betyr det nok at man blir sensurert hos Telenor dersom man har noe imot dem på en eller annen måte.

Eller, som med duden over her med de overdrevent åpne øynene kontra Alex Jones, det er formen man benytter.

Lenke til kommentar

Det er ikke ytringsfrihet å trakassere andre mennesker. Good riddance.

Dette handler ikke om Alex Jones. Det er allerede et stort press fra de store mediene at man ønsker å kneble systemkritiske stemmer, deriblant venstreorienterte krigsmotstandere som ønsker klarhet i hva det egentlig USA har for seg i Syria for eksempel. Alex Jones blir bare en nyttig idiot i denne sammenhengen; en "bogeyman" for å fremstille alle som kritiserer systemet for idioter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gitt at han jobber for Info Wars og fortsatt er på youtube så viser jo det at det er Alex Jones form som gikk for langt, og ikke temaene han omtalte.

Verdt å merke seg kanskje.

Men om du tror det er nok å ikke like Paris for å bli utestengt så forklarer jo det litt av holdningene som har blitt utvist her.

Jeg mente fyren, ikke for akkurat den videoen.

Gitt konspirasjonsteoretikerene så betyr det nok at man blir sensurert hos Telenor dersom man har noe imot dem på en eller annen måte.

Eller, som med duden over her med de overdrevent åpne øynene kontra Alex Jones, det er formen man benytter.

Han har generelt meninger som er upopulære hos oligarkene og alle radikale ny-hippier som støtter dem. Han blir nok snart utestengt fra Youtube osv for sine politiske synspunkt og fokus på upopulære sannheter.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Ærlig talt, jeg orket ikke lese meg gjennom denne kreftbyllen av en tråd, men om man virkelig mener det Jones har gjort mot Sandy Hook etterlatte er å "såre følelser" vitner det om total mangel på sjelsevner. Selv om dette egentlig var en "diskusjon" jeg ikke ville involvere meg i så kunne jeg ikke med god samvittighet la være.

Det underliggende poenget er viktig å snakke om, trist at du bæsjer så jævlig på leggen med fremførelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ærlig talt, jeg orket ikke lese meg gjennom denne kreftbyllen av en tråd, men om man virkelig mener det Jones har gjort mot Sandy Hook etterlatte er å "såre følelser" vitner det om total mangel på sjelsevner. Selv om dette egentlig var en "diskusjon" jeg ikke ville involvere meg i så kunne jeg ikke med god samvittighet la være.

Vel, jeg følger ikke med på Alex Jones, og vet ikke nøyaktig hva han har gjort, men slik saken fremstilles, så virker det som problemet er at han har "såret følelsene" til offere av Sandy Hook.

Lenke til kommentar

Jeg mente fyren, ikke for akkurat den videoen.

Han har generelt meninger som er upopulære hos oligarkene og alle radikale ny-hippier som støtter dem. Han blir nok snart utestengt fra Youtube osv for sine politiske synspunkt og fokus på upopulære sannheter.

Når du poster en eksempelvideo får man jo tro at den er representativ for ham, hans meninger og/eller hans fremførelse (stil).

Man kan sikkert debattere informasjonen i videoen, men det absolutt verste i fremførelsen var vel ordet "shithole". Ingen personangrep, ingen tangenter eller avstikkere til ting han mener er det samme bare fordi, ingen oppfordring til ulovligheter.

Dette er ganske laaaaangt fra Alex Jones og hans krigshissing.

Men du mener man vil bli utestengt for å ikke like Paris. Javel.

Lenke til kommentar

Vel, jeg følger ikke med på Alex Jones, og vet ikke nøyaktig hva han har gjort, men slik saken fremstilles, så virker det som problemet er at han har "såret følelsene" til offere av Sandy Hook.

Ofre for Sandy Hook har blitt oppsøkt hjemme av hissige konspirasjonsteoretikere. Alex Jones har gjort mer enn å såre folks følelser. Han har satt deres sikkerhet i fare.

EDIT:

Og la meg legge til at selv om Sandy Hook var en kjempekonspirasjon og ofrenes foreldre var skuespillere slik Alex Jones mener, så er det fortsatt et lovbrudd å sette deres sikkerhet i fare. Sannheten rundt Sandy Hook vedrører altså ikke Alex Jones legale status.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Jeg lurer fælt på hvor fremstilles slik.

Når Potzner familien har måttet flytte syv ganger siden tragedien, tror du det er fordi de føler seg såret og krenket?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du poster en eksempelvideo får man jo tro at den er representativ for ham, hans meninger og/eller hans fremførelse (stil).

Ja, den er representativ for hans meninger.

Men du mener man vil bli utestengt for å ikke like Paris. Javel.

Det var ikke det jeg sa, ikke gjør deg selv så håpløs.

Lenke til kommentar

Ofre for Sandy Hook har blitt oppsøkt hjemme av hissige konspirasjonsteoretikere. Alex Jones har gjort mer enn å såre folks følelser. Han har satt deres sikkerhet i fare.

EDIT:

Og la meg legge til at selv om Sandy Hook var en kjempekonspirasjon og ofrenes foreldre var skuespillere slik Alex Jones mener, så er det fortsatt et lovbrudd å sette deres sikkerhet i fare. Sannheten rundt Sandy Hook vedrører altså ikke Alex Jones legale status.

Hvordan har han satt deres sikkerhet i fare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...