geir__hk Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) Heisann. Har skifta ut en Trioving låseylinder til en ytterdør. Låsen er funksjonstestet og døra fungerer helt fint. Det eneste som ikke virker helt normalt er at på håndtaket (det man vrir på for å låse døra fra innsiden) synes å være veldig løst. Anslår at det kan vris ~5 grader i alle retninger. Begge skruene er dratt ordentlig til. Noen som har noe tips om hva som kan være gjort galt? [edit] Bilde av tilsvarende låsesylinder: https://www.trioving-stockist.com/images/super/trioving_5537.JPG Endret 7. august 2018 av geir__hk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Har du fjernet låssylinder og montert vrider i stedet? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. august 2018 Forfatter Del Skrevet 9. august 2018 Jeg skifta kun selve låsesylinderen. Skal sant sies, så ble jeg usikker på om vrideren var løs i utgangspunktet, dette skulle jeg jo ha vært sjekket. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Er det en slik du mener? Er vanlig at det er en del slark i disse. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Den likner, men det likner mer på denne: https://www.umbra.no/trioving-5542-knappesylinder.html [edit] tok liksågodt eget bilde av innsiden av døra. Endret 14. august 2018 av geir__hk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Helt normalt at det er noe slark i vridningen der. Kommer litt an overføringa mellom innvendig og utvendig vrider/lås. På noen kan det være opp til 90 graders dødgang. 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Ok, tak for svar - da sier vi at låsen fungerer som den skal Prøvde å sende mail til trioving og forsøkte med samme spørsmålet som her i tråden, men fikk bare et standardsvar med hvordan henvende seg til låsesmed - altså ikke svaret på det jeg spurte om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå