Habazut Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Jobbet på Kiwi 2001-03... første fulltidsjobb. Hadde bare kveldsskiftet til kl. 21. Husker at vi kun fikk betalt til 21.15... selv om det kunne drøye til 21.30 litt senere før alt var klart. Ikke elektronisk reg. av timer heller. Hvordan er dette nå?.... Leker med tanken på et comeback i matbutikk etter fravær siden 2006 (03-06 jobbet jeg i en annen kjede) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Det er fortsatt vanlig med den ordningen for stenging som du skisserer. Sikkert noen som har noe annet hvor man får for all medgått tid og en og annen gnier som kun betaler i butikkens åpningstid. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Normen var at vi var ferdig 15 min over, og at det var hva vi fikk betalt til. Men vi fører åpenbart opp hva du måtte jobbe til og får åpenbart betalt til da. Lenke til kommentar
Habazut Skrevet 8. august 2018 Forfatter Del Skrevet 8. august 2018 I see. Husker bare at enkelte ganger hadde vi noen lengre kvelder... jeg sjekka ikke opp så nøye... var "ung og dum".... men kolleger nevnte det. Elektronisk timeregistrering må jo være standard over alt nå..i hvert fall i store kjeder. Da får man jo betalt for innstemplet tid. (sånn var det i de siste jobbene jeg har hatt i hvert fall) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 På dagligvarebutikkar kan det være litt forskjellig, alt etter i kor stor graf butikksjefen kan avtaleverket og/eller prøver å utnytte arbeidstakarane. Det er derfor ikkje så lett å svare generelt på dette. Det er heilt rett at du skal ha betalt for den tida du jobbar, men den praktiske gjennomføringa kan variere med blant anna lokale avtalar. Det å fast få betalt 15 min etter stengetid kan være ei heilt grei løysning for å spare seg arbeidet med å skrive nøyaktige timeslister. Men det krever sjølvsagt at 15 min er tilstrekkeleg for å i gjennomsnitt dekker den faktiske tida du brukar. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 I see. Husker bare at enkelte ganger hadde vi noen lengre kvelder... jeg sjekka ikke opp så nøye... var "ung og dum".... men kolleger nevnte det. Elektronisk timeregistrering må jo være standard over alt nå..i hvert fall i store kjeder. Da får man jo betalt for innstemplet tid. (sånn var det i de siste jobbene jeg har hatt i hvert fall) Kiwi hadde elektronisk timestempling når jeg jobbet der i 2013. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå