Betroz Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Ingen? Threadripper 2990WX overklokkes til 5,9(!) GHz dog på nitrogen. Jeg skrev på luft eller vann.... Regner med at du ikke driver med LN2 kjøling, og iallefall ikke 24/7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Bruker de awx 512? Vel så mye som prime95 bør du isåfall dokumentere. Tror jeg ingen ting på Jeg bruker 1950x til f@h folding, og den kjører cpu 100%, men ikkje så hardt som prime 95.. Nå støtter ikke CPUen min avx512 heller, så påstanden min står fortsatt. Og avx512 er ikke aktuelt for en threadripper Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Nå støtter ikke CPUen min avx512 heller, så påstanden min står fortsatt. Og avx512 er ikke aktuelt for en threadripper Hvilke programmer er det? Støtter de avx 2 da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Hvilke programmer er det? Støtter de avx 2 da? Egenlagd program for å gjøre simulering jeg trenger i jobben, men det er ikke såååå vanskelig å finne simulatorprogrammer der ute som bruker alle nyeste og tyngste instruksjonssett fra Intel. For eksempel vil alle som bruker Eigen riktig ha AVX2 eller AVX512, avhengig av hva du har på CPUen. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Også hvor mange tråder en kan benytte naturligvis. Ettersom mange kjerner blir mer og mer vanlig, så må en regne med at også spill fremover vil benytte dette mer effektivt. Det er godt over ti år siden det ble vanlig med dual-core. Fortsatt går veldig mye programvare, spill og ellers, i en enkelt tråd. Hvorfor? Fordi å få ting til å fungere på tvers av tråder er vanskelig. Da blir det dyrere å utvikle, for det tar mer tid og det er vanskelig å teste at koden fungerer når den er flertrådet - at det ikke oppstår deadlocks, at trådene samarbeider og ikke får hverandre til å snuble osv. Alt må fungere - også i de sjeldne tilfellene. "Å, det kommer aldri til å skje" har jeg sagt et par ganger - og så brukt mange dager på å oppdage at "joda, det er akkurat dette som skjer når den der 1:100 000 000-sjansen slår til". Det er derfor som regel lettere og dermed billigere å optimere koden så man går rundt internt i en tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå