Gå til innhold

Denne grafen viser at Windows 7 øker i Norge. Halvannet år før utløpsdato [Ekstra]

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg installerer Win 7 stadig vekk på PC'er som kun skal stå og gjøre noen spesifikke jobber.

Det OS'et er veldig stabilt og lettdrevet, og ikke minst så kan man disable windows-update så man ikke risikerer spontan reboot, eller at "alle" systemressurser brukes til nedlasting og installering når det passer aller minst.

Men til daglig bruk på laptop'en er win 10 foretrukket ja  :wee:

Lenke til kommentar

Fikk ikke til å lese artikkelen pga betaling. :(

Men betyr det at man må oppdatere til windows 10 om 1.5 år?

Har en gamingmaskin som jeg bestilte spesifikt med win 7 for 2.5 år siden, har fungert som en drøm, mange andre med win 10 har hatt større stabilitets og krasj-problemer.

Lenke til kommentar

Fikk ikke til å lese artikkelen pga betaling. :(

Men betyr det at man må oppdatere til windows 10 om 1.5 år?

Har en gamingmaskin som jeg bestilte spesifikt med win 7 for 2.5 år siden, har fungert som en drøm, mange andre med win 10 har hatt større stabilitets og krasj-problemer.

Nei, men det vil ikke komme sikkerhetsfikser etter 14 januar 2020. Så du tar altså den risikoen. Ellers bruker jeg Windows 10 Pro (siste versjon) på alle mine maskiner (2 stk laptop og 2 stk desktop - en brukes til gaming). Stabilitetsproblemer er ukjent.

Tror ellers at spill i større grad vil ta i bruk funksjonalitet som kommer i Windows 10 - så du kan av den grunn bli tvunget til å oppgradere.

Lenke til kommentar

1803 av Win10 er noe ordentlig dritt lansert sommer 2018 på en av PC-ene mine som altså skal ha full Win10-kompatibilitet. Likevel så klager update'n på drivertrøbbel. Selv på "clean install"-forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...