Ukreativt Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hei, Jeg har googlet rundt men greier ikke å finne noe særlig med informasjon rundt temaet. Jeg ønsker å sette ut krabbeteiner, og selge krabben. Jeg vet at jeg ikke kan selge til privatpersoner, at jeg kan maks omsette 50k i året på det og at jeg kan maks sette ut 10 teiner om jeg ikke husker feil. Mine spørsmål er, hvordan setter jeg ut teiner? Dybde? Hvilke teiner bør jeg bruke? Trenger jeg agn? Hvor mye får jeg for krabben? Hvor bør jeg sette teinene? Hvor lenge skal de stå? Hvordan oppbevare? Osv. Jeg jobber på båt, så jeg kan sjøsikkerhet. Det går fint om jeg ikke tjener noe stort på det, det er mest for å ha en hobby men også bare tjene en liten slant på siden, men mer jo bedre selvfølgelig. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 20 teiner er grensen. Dybdekravet er opphevet. 50.000/år og til godkjent kjøper stemmer. Godt synlig dobbe og merket med navn og adresse. Pass på at tauet ikke er for langt (ligger å flyter i overflaten), men ta hensyn til flo og fjære. Brukt makrell som agn de gangene jeg har satt tegner. Generelt all dau, sløyet fisk burde funke. De som ikke bryr seg og forbud mot salg til privatpersoner selger for 15-40 kr/stk. Hva godkjent kjøper er villig til å betale aner jeg ikke. Du bør sjekke tegnene og bytte agn annenhver dag i alle fall. Har du sanketegne hvor du forer de opp litt kan du kanskje få bedre pris? Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Du finner krabben i tang og tare. Det trenger ikke nødvendigvis være langt fra land. Krabben nærmer seg ofte land på natten. Ihvertfall på sommeren. Da jeg var barn, kastet jeg krabbeteiner ut fra land og fanget krabber på den måten. Men det er nok best å sette teinene på noen meters dybde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå