Windoge Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Kjøpte en Coolermaster 700W Lite PSU og byttet ut min gamle Corsair 450W. Koblet deretter i alle ledninger og strømkabel. Når jeg startet PCen starter viftene i under et halvt sekund. Etter det er det ingen livstegn når jeg prøver å starte PCen. Diodene i hovedkortet og skjermkortet lyser når strømforsyningen er tilkoblet, men det er absolutt ingen livstegn når jeg prøver å starte den. Går jeg tilbake til min gamle strømforsyning fungerer derimot alt som normalt igjen. Er det trygt å si at den nye er defekt? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Jeg har vært borti tilsvarende noen ganger, og da var det aldri defekt PSU, men kontakter som hadde flere pinner i bredden (og derfor kunne settes på feil) så on/off ledningen (ofte den grønne) i kontakten havnet på feil pin. Eller det var færre eller flere kontakter på den andre PSU'en, og man måtte være kreativ i plassering av kontakten(e)... Jeg har iallefall funnet ut av det hver gang ,selv om alt var dødt til å begynne med! Det første jeg ville gjort er å sammenligne alle kontaktene på begge PSU, og google hvilken funksjon ledningene har hvis du ser forskjell. Men klart: Den kan jo være defekt også Endret 6. august 2018 av ozone Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 Jeg har vært borti tilsvarende noen ganger, og da var det aldri defekt PSU, men kontakter som hadde flere pinner i bredden (og derfor kunne settes på feil) så on/off ledningen (ofte den grønne) i kontakten havnet på feil pin. Eller det var færre eller flere kontakter på den andre PSU'en, og man måtte være kreativ i plassering av kontakten(e)... Jeg har iallefall funnet ut av det hver gang ,selv om alt var dødt til å begynne med! Det er ikke så mye jeg kan gjøre feil da. Det er vel to strømkontakter som skal I hovedkortet? 24-pin og 8-pin kontakter. Kontaktene på de nye strømforsyningen er delt i to, men jeg fyller allikevel alle pinnene med strøm. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Gjort en clip-test av PSU? 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hvis du er 100% sikker på at du har koblet riktig på hovedkort og PSU, så kan du sjekke etter løse ledninger på kontaktene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 Hvis du er 100% sikker på at du har koblet riktig på hovedkort og PSU, så kan du sjekke etter løse ledninger på kontaktene. Tviler på at noe er koblet feil da ting fungerer helt uproblematisk ned den gamle. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Tviler på at noe er koblet feil da ting fungerer helt uproblematisk ned den gamle.Da må du se etter løse ledninger på kontaktene. Det har jeg vært borti før. Sjekk også om du kan ha kommet borti ting på hovedkortet som kan ha løsnet, som f.eks. skjermkort og minnebrikker. Hvis en minnebrikke står skjevt, vil du ha samme symptom. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 Da må du se etter løse ledninger på kontaktene. Det har jeg vært borti før. Sjekk også om du kan ha kommet borti ting på hovedkortet som kan ha løsnet, som f.eks. skjermkort og minnebrikker. Hvis en minnebrikke står skjevt, vil du ha samme symptom. De vil allikevel starte med defekt minne. Det skjer absolutt ingenting når jeg trykker power on. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 byttet du alle kablene, eller brukte du noen omigjen?. Hvis den forrige var modulær da. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. august 2018 Forfatter Del Skrevet 7. august 2018 byttet du alle kablene, eller brukte du noen omigjen?. Hvis den forrige var modulær da. Ingen er modulær. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Ta og gjør en "jump start" av PSU'en slik Cipher Panfda foreslår. Jeg kjøpte en gang en Enermax 750W PSU og den var DOA, så det ble RMA på den. Det kan hende at en PSU er DOA, dog skjer ikke dette ofte. Det har kun hendt meg en gang med den Enermax PSU'en. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 tror TS har allerede kontakta komplett om retur. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. august 2018 Forfatter Del Skrevet 8. august 2018 Ta og gjør en "jump start" av PSU'en slik Cipher Panfda foreslår. Jeg kjøpte en gang en Enermax 750W PSU og den var DOA, så det ble RMA på den. Det kan hende at en PSU er DOA, dog skjer ikke dette ofte. Det har kun hendt meg en gang med den Enermax PSU'en. Testet i sted. Like død. Komplett ba meg kaste den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå