Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installere printer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite nettverk med en NT4.0 server og 3 klienter, nå skal jeg installere en printer på nettverket som alle kan bruke. Dette har jeg aldri gjort før, så trenger en del tips og gode råd :)

Må jeg installere en print server på serveren jeg har, og i såfall hvordan gjøres det? Pc`ene og printeren er koblet sammen i en hub.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

som altid har en flere muligheter å få dette til.

1. Du kan installere printeren som lokal skriver på din WinNT server for å så dele den ut med tilsvarende rettigheter (nesten som på filnivå). Da må du installere printeren som nettverksskriver på de arbeidsstasjonene og serveren må være "på" for at brukerne kan skrive ut der.

Eventuellt må du bruke andre skriverdrivere på de arbeidsstasjoner.

2. Du kan installere en "printserver-boks" (finnes i mange utgaver, både med usb eller parallel-tilkobling til printeren). Da trenger du ikke å ha noen maskin gående hele tiden.

Lenke til kommentar
2. Du kan installere en "printserver-boks" (finnes i mange utgaver, både med usb eller parallel-tilkobling til printeren). Da trenger du ikke å ha noen maskin gående hele tiden.

Forklar litt mer om denne - er det en boks du setter mellom skriver og ethernet, eller må den kobles til en maskin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...