Nizzen Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) Nå er PNY CS900 2,5" SSD-lagring 240 GB kommet til kr 549. Intel SSD 660P SERIES 512GB M.2 koster 1100kr og 1TB koster 2166kr. Dette er MYE bedre kjøp. Ganske likt per gigabyte som 120GB ssden. 660p er på vei inn til butikkene straks Endret 11. august 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 En liten ting jeg oppdaget da jeg pakket ut nr.2 (kjøpte begge samtidig), den kom med en liten plastramme (for å bygge på tykkelsen) og en lisensnøkkel til Acronis True Image HD. Dette var ikke med i den første, selv om esken ellers så identisk ut. Noen andre som har vært borte i dette? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Ja plastramme og lisensnøkkel fulgte med. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Sikkert ikke nyeste versjon av Acronis True Image HD. ellers har lisensen gått ut. Er jo typisk det, var slik med OCZ SSD disk for lenge siden. Gadd ikke å klage på det. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Verdt å vite at tilbudet på 240 Gig PNY SSD-en går ut på lørdag. Selv om de skulle være tomme i hylle, så mener jeg at du kan be dem om å bestille inn de du behøver før kampanjen går ut til kampanjepris. De var ikke tom enda for 240 Gig i en Elkjøp-butikk jeg besøkte i dag (men det var ikke sykt mange i hylla heller). 120 Gig-utgaven har allerede fått påslag tilbake til "ordinær pris", siden forrige uke. Har nå åpnet 1 stk 120 Gig og 1 stk 240 Gig uten å finne noe Acronis image-programvare i de to pakkene. Men, jeg har flust av sånn type programvare i fra før av, så det er ikke så farlig for min del. Endret 16. august 2018 av G Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Hvorfor elkjøp ikke kan tilby Samsung Evo Micro SDXC UHS-3 minnekort 256 GB til samme pris er uforståelig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Fikk mine i dag.Var nøkkel til software i begge eskene. For øyeblikket har jeg ikke bruk for dem, så slengte dem i maskina for å ha Raid til noen spill bare.Trangt om plassen i kabinettet så måtte lure dem inn på baksida. Enkel disk: Raid0 (software, får kansje bedre ytelse om man setter opp raid i bios) 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. august 2018 Forfatter Del Skrevet 17. august 2018 Ligger nøkkel på egen lapp, eller printet på esken på noe "skjult vis" ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Ligger nøkkel på egen lapp, eller printet på esken på noe "skjult vis" ? Klistrelapp inni esken Lenke til kommentar
G Skrevet 17. august 2018 Forfatter Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Klistrelapp inni esken Som på en løs klistrelapp, eller som påklistret eskene? Eneste jeg har funnet til nå er en slik løs anti-tyveri tag. Edit: Sikkert et lotteri. Hvor det sitter en gruppe asiatere elns. og putter det i/på vilkårlige esker? Edit2: Har funnet en stykk slik klister nå. Hang på det gjennomsiktige plastikktrauet man drar ut av esken (var på en 120 Gig utgave dette). Endret 17. august 2018 av G Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Klistrelapp på den blanke esken under SSD disken. Umulig å ikke se. Er det programmet noe bra da? Lenke til kommentar
G Skrevet 17. august 2018 Forfatter Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Vet ikke hvor bra programmet er. Jeg har sikkert en mer utvidet variant av samme programvare allerede i fra Acronis, bare noen år eldre. Acronis er uansett ikke favoritt-klone-programvaren. Enten kan jeg gi bort lisensen til noen andre om jeg lar være å nytte meg av den. Eller så kanskje den gir grunnlag for å oppgradere til mer avansert Acronis-programvare en gang senere. Jeg tror det kommer til å forbli ubrukt fra min side, når jeg allerede har investert i langt mer proff programvare for lenge siden. Siden jeg har uendelig mange innstallasjonsmuligheter med denne for en engangssum på 199 Euro: https://www.miray.de/products/applications/hdclone/professional-edition-portable.html Endret 17. august 2018 av G Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Ser ut å være kr 229 kampanje Elkjøp for 120 Gig SSD PNY i øyeblikket Hva slags kampanje var dette? Weekend-tilbud, Ukens kundeavis, etc? driver å følger med med et halvt øye på priskupp på SSD men denne gikk under radaren for meg. Pågikk det bare noen få dager? (kan se slik ut iflg. prishistorik) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Hva slags kampanje var dette? Weekend-tilbud, Ukens kundeavis, etc? driver å følger med med et halvt øye på priskupp på SSD men denne gikk under radaren for meg. Pågikk det bare noen få dager? (kan se slik ut iflg. prishistorik) Var vel bare noen dager ja. Deretter var det kampane på storebroren på 240GB til 549,- Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 husker du "navnet" på denne kampanjen, slik at man vet hva man må følge med på? Virker som det innemellom pågår flere typer ulike tilbud-stunt samtidig på Elkøp og Power og hvorvidt dette alltid fanges opp av Prisguiden/Prisjakt i sanntid har jeg lurt på. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Mener på at det varte en uke. Kom inn i prisjakt også (du ser det på prishistorien). 240Gb Kingston A400 eller WD Green til ca 500 kr er vel et like godt kjøp. Endret 30. august 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 ja lagt merke til at 240gb har sunket i pris også, kan bli en slik selv om tanken var en 128gb Lenke til kommentar
G Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Hva slags kampanje var dette? Weekend-tilbud, Ukens kundeavis, etc? driver å følger med med et halvt øye på priskupp på SSD men denne gikk under radaren for meg. Pågikk det bare noen få dager? (kan se slik ut iflg. prishistorik) Kampanjen varte vel en ukes tid. Altså ut hele kundeavisens gyldighetstid. Like etterpå så skjedde et tilsvarende tilbud på en litt større SSD av samme produsent PNY hos Elkjøp. Siden det har jeg ikke fulgt med om det har kommet andre tilsvarende tilbud. Det som kan være verdt å være oppmerksom på, det er at dersom det er tomt i butikkhyllene, så kan man som regel få til å få bestillet inn til samme pris dersom man ber om dette i kampanjeperioden. Endret 4. september 2018 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå