hekomo Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Det er Trump-nivå på argumentasjonen din. Du projiserer igjen. Hvor mange reforhandler via brev? Har ganske god kjennskap til innkjøp og større avtaler, og slike forhandlinger skjer F2F. Ingen som vil risikere misforståelser. Men det er godt mulig Tesla forhandler på denne måten. Var en bruker her som foreslå at Musk kunne forhandle via Twitter. Skal ikke se bort fra at han er typen til å gjøre det. Hvordan vet du hvordan alle mulige firmaer i alle mulige land forhandler? Det er rimelig desperat av deg å begynne å late som du er verdenseksperten på dette. Konspirasjonsteorier. Hva er det med Musk- og Trump-fans? Det er beviselig slik at Musk og Tesla utsettes for ondsinnede rykter og rene løgner. Det er ikke en konspirasjonsteori, men et faktum. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Disruption. Å kaste om seg med buzzwords er ikke noen saklig diskusjon. Det er beviselig slik at Musk og Tesla utsettes for ondsinnede rykter og rene løgner. Det er ikke en konspirasjonsteori, men et faktum. Vis oss en objektiv analyse som demonstrer at dette er noe som er spesiellt for tesla. 6 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Det er ikke et buzzword, det er det som skjer. Akkurat som Nintendo gjorde med Wii, Apple gjorde med iPhone, bilen gjorde med hest og kjerre, osv. Spesielt for Tesla? Eh, hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Det er ikke et buzzword, det er det som skjer. Akkurat som Nintendo gjorde med Wii, Apple gjorde med iPhone, bilen gjorde med hest og kjerre, osv. Så hva er det du mener skjer? Elbiler er en marginal del av bilmarkedet pr. i dag, og alt tyder på at de eksisterende bilprodusentene legger opp til å selge elbiler når dette markedsvinduet åpner seg. Kanskje du heller skal skrive hva du mener fremfor å slenge rundt lettvindte intetsigende pop-utrykk som 'disrupsjon'. De teknologiskiftene du beskriver ovenfor har langt mer komplekse årsakssammenhenger enn at noen i ett eller annet selskap fant på noe nytt. (Kanskje bortsett fra nintendo Wii, som bare var et blaff og ikke førte til noe som helst) Spesielt for Tesla? Eh, hva har det med saken å gjøre? Alle selskaper utsettes for en del ryktespredning fra tid til annen. Hvis det skal være intressant å bemerke at tesla utsettes for slikt (slik du gjør) må det være fordi det er noe spesiellt med hvordan tesla utsettes for slikt, men jeg ser ikke at du kan dokumentere dette. Husk dårlige nyheter kan også komme av at det er faktiske negative forhold som det er verdt å rapportere om. 7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 "De eksisterende bilprodusentene" venter, akkurat som andre firmaer som er avhengige av utdaterte produkter for å tjene penger. Det åpner dem for nettopp Disruption. Tesla skaffer seg et verdifullt forsprang med kompetanse og teknologi som gjør at de er bedre rustet for fremtiden. Det tar tid å utvikle en god elbil. Tesla utsettes ikke bare for ryktespredning fra tid til annen, men konstant. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 "De eksisterende bilprodusentene" venter, akkurat som andre firmaer som er avhengige av utdaterte produkter for å tjene penger. Det åpner dem for nettopp Disruption. Tesla skaffer seg et verdifullt forsprang med kompetanse og teknologi som gjør at de er bedre rustet for fremtiden. Det tar tid å utvikle en god elbil.Du bare gjentar deg selv. Hva med å komme med noen saklige argumenter med basis i reelle data. Tesla utsettes ikke bare for ryktespredning fra tid til annen, men konstant. Vi har hørt deg og andre påstå dette jevnlig. Det jeg ber deg om er å begrunne påstanden med data og faktainformasjon. Å bare påta seg offerrollen uten begrunnelse er temmelig intetsigende og uintressant. 9 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Hvor mange ganger skal jeg måtte gjenta meg selv? Å produsere elbiler er ikke det samme som å produsere gammeldagse biler. Det krever helt nye produksjonssystemer og deler. Dette krever både penger, kompetanse og teknologi, og Tesla får stadig mer av alt. Jo lengre utdaterte produsenter venter, desto større blir Teslas forsprang. Hvis du ikke får med deg alle ryktene om Tesla så anbefaler jeg deg å følge med i verden. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Teltet i Fremont representerer på mange måter Teslas forsprang. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Et fint symbol på Musks luftslott. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Ja, Tesla Production System er lean på sitt beste. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Hvor mange ganger skal jeg måtte gjenta meg selv? Helst ikke i hele tatt, det er kjedsommelig. Å produsere elbiler er ikke det samme som å produsere gammeldagse biler. Det krever helt nye produksjonssystemer og deler. Det kjøper jeg ikke. Begrunn. Dette krever både penger, kompetanse og teknologi, og Tesla får stadig mer av alt. Jo lengre utdaterte produsenter venter, desto større blir Teslas forsprang. Mesteparten av en bil er det samme uansett drivlinje. Bilprodusentene tenderer til å outsource det meste av komponentene, så det spiller ikke noen stor rolle at noen av de byttes. Hvis du ikke får med deg alle ryktene om Tesla så anbefaler jeg deg å følge med i verden. Jeg ber deg om data og fakta og du ber meg se etter 'rykter'? Endret 14. august 2018 av sverreb 4 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Bumper Falls Off Brand New Tesla Model 3 After 30 Minutes and Some Rain (Updated) https://twitter.com/Benj1Franks/status/1028459288799465473 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Bumper Falls Off Brand New Tesla Model 3 After 30 Minutes and Some Rain (Updated) https://twitter.com/Benj1Franks/status/1028459288799465473 Så bakfangeren har hatt dårlig heft på 2 av 70 000ish model 3? Kjipt, men ikke akkurat ett stort problem.. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Så bakfangeren har hatt dårlig heft på 2 av 70 000ish model 3? Kjipt, men ikke akkurat ett stort problem..Er ikke sikkert det er en feil en gang. De kan ha kjørt gjennom dypere vann enn det bilen er bygget for. 30+ cm er det nok mulig at bilen vil ta skade. Om det har vært en feil med disse bilene kan man forvente at Tesla vil fikse de under garanti. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Kanskje vannløselig lim ikke var så lurt? 4 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) ... Endret 14. august 2018 av tlwrtpmc 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Er ikke sikkert det er en feil en gang. De kan ha kjørt gjennom dypere vann enn det bilen er bygget for. 30+ cm er det nok mulig at bilen vil ta skade. Om det har vært en feil med disse bilene kan man forvente at Tesla vil fikse de under garanti. Ja du ser jo av bildet at det er nærmest flom i området, og de fleste veier ligger nok under en halvmeter vann minst. 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Bygget som en tanks! Kvalitet av en annen verden. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Det kjøper jeg ikke. Begrunn. Du tuller, ikke sant? Du har ikke fått med deg at elbiler baserer seg på batteri og en elektrisk motor? Beklager, men dette blir for dumt. Bygget som en tanks! Kvalitet av en annen verden. Som BMW da, mener du? https://www.tu.no/artikler/mikaels-bil-brant-opp-pa-motorveien-slik-svarer-bmw/443558 Endret 15. august 2018 av hekomo Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Du tuller, ikke sant? Du har ikke fått med deg at elbiler baserer seg på batteri og en elektrisk motor? Jeg merker meg at du ikke er i stand til å begrunne ditt syn, men tyr til usakligheter istedet. Til informasjon er motor og energilager bare en liten del av det som en bil består av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå