Gå til innhold

kjøpe ny pc eller oppgradere den gamle?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 5 år gammel pc som jeg merker beggynner og slitte med de nyeste spillene når jeg prøver og spille dem på høyeste grafikken. Så det jeg lurer på er om jeg burde oppgraddere pc-en eller om jeg burde kjøpe en ny en

Har et budsjett på ca 7 tusen kroner

Kan ingenting om pc bygging, men er villig til og lære meg det

Specsa til pc-en jeg har når er:

msi z77a-g43 socket 1155

intel core i5 3570 processor

kingston ddr3 hyperx 1600mhz 16gb black

silver power sp-ss500 500w psu

sandisk ssd extreme 120gb

seagate barracuda 1tb 3.5''

gainward geforce gtx 660 2gb physx cuda

cooler master elite 430 midi tower black

Pc skjermen jeg bruker er en benq gl2450hm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bytte noe av innmaten må alt bli nytt... Dagens Intelprosessorer bruker 1151-sokkel og DDR4-ram, så ved prosessorbytte må alt byttes. 

Skjermkort kan byttes. Kunne nok kommet passe langt med et brukt 970 eller 1060/1070 hvis du vil være på skikkelig budsjettbluss. Er det en "K" i den 3570-prosessoren din? Isåfall kan den overklokkes

Lenke til kommentar

Du vil få en betydelig oppgradering med nytt skjermkort. GTX 970 brukt koster rundt 1000,- brukt på finn.no. (Du finner flere til 1500,- men de annonsene har lagt ute i minst 2-3 uker, så det er tydelig at markedet ikke er villig til å gi så mye lenger).

Jeg ville oppgradert skjermkort, og beholdt resten til jeg skulle kjøpe alt nytt. Kjøper du GTX 970 til 1000,- i dag, kan du få igjen litt om du velger å selge det videre om 1-2 år når du oppgrader alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...