Niklasp Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 iPhone X Plus avslørt i kildekode Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Meh. Skuffende i såfall Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Meh. Skuffende i såfall Hvorfor? Edit: Det som kanskje er litt skuffende, er at de øker størrelsen på skjermen vertikalt. Det er jeg egentlig ikke så fornøyd med på S8+. Endret 6. august 2018 av Agentspoon Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Trist om ryktene stemmer, at 5.8-tommeren blir den minste modellen. Skulle gjerne sett tilsvarende iPhone X, bare med 4.7-tommer i stedet 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hvorfor? Edit: Det som kanskje er litt skuffende, er at de øker størrelsen på skjermen vertikalt. Det er jeg egentlig ikke så fornøyd med på S8+. Tenker på de fleste ryktene i artikkelen. Ser ut som det blir "iPhone Xs" bare. Fortsatt den stygge busslomma og garantert ingen fingeravtrykk under skjermen. I tillegg ganske lite RAM, som faktisk har mye å si når man skal multi-taske apper. 6GB er minimum på topptelefoner. Dømmer man utifra ryktene blir det, igjen, bare halvveis innsats ved lansering. De leker "catch-up" til de andre produsentene. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hvorfor? Edit: Det som kanskje er litt skuffende, er at de øker størrelsen på skjermen vertikalt. Det er jeg egentlig ikke så fornøyd med på S8+. Tenker på de fleste ryktene i artikkelen. Ser ut som det blir "iPhone Xs" bare. Fortsatt den stygge busslomma og garantert ingen fingeravtrykk under skjermen. I tillegg ganske lite RAM, som faktisk har mye å si når man skal multi-taske apper. 6GB er minimum på topptelefoner. Dømmer man utifra ryktene blir det, igjen, bare halvveis innsats ved lansering. De leker "catch-up" til de andre produsentene. At 6GB er minimum kommer VELDIG an på hvordan OS'et er optimalisert av de ulike mobilprodusentene har jeg erfart, og iOS og Android er jo nesten ikke sammenlignbart engang, når det gjelder hva som kreves av maskinvare for å opprettholde flyten... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Det er vel en kjensgjerning av iOS er skrevet for å være RAM-effektiv i større grad enn Android. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Noe tyngre og større telefon enn Iphone X begynner å bli drøyt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Nå telefonene blir Phablet + i størrelse så burde det følge med overarmbånd å ha den i, ellers må bukseprodusentene fikse lommestørrelsene. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Det er vel en kjensgjerning av iOS er skrevet for å være RAM-effektiv i større grad enn Android. På bekostning av hva da? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Det er vel en kjensgjerning av iOS er skrevet for å være RAM-effektiv i større grad enn Android. Det er helt feil. Var tilfellet, er langt ifra sant nå. Enkelt å påvise RAM mangel i iPhone. Gå til hvilken som helst speed test på YouTube der de åpner 10-15 apper. iPhone X faller alltid bak i runde 2 der apper skal gjenåpnes grunnet mangel på RAM. Apple forsøker å holde mengden RAM på akkurat høy nok nivå til at de tror kunder ikke vil oppleve FOR mye problemer. Og når de har hatt samme mengde over litt tid så begynner klagene på manglende RAM øke og de setter det litt opp. Men RAM er en utvilsom fordel for Android. Hvis du har åpne kun et par apper om gangen og lukker appene selv, ok da klarer iPhone seg. Derimot hvor mange gjør det? Er det engang enkelt å gjøre det på iOS? Har vært utrolig slitsomt før. Ingen jeg kjenner med iPhone sitter og lukker apper. Og da må de laste på nytt. Og så blir iPhone lett mye tregere enn Android telefonene. At Apple driver å sparer på RAMen for å tjene noen ekstra dollar gjør dem til et rikt selskap, men ikke kult for kundene. Du kjøper en mobil til 10K og de har spart på antall GB RAM. Det er rimelig utrolig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) I tillegg ganske lite RAM, som faktisk har mye å si når man skal multi-taske apper. 6GB er minimum på topptelefoner.Android bruker tracing GC, mens IOS bruker refcounting, dvs. at IOS trenger mindre minne. Årsaken er at tracing GC ikke frigjør objekter umiddelbart, men lar dem ligge og slenge før de sopes opp innimellom, mens refcounting frigjør dem umiddelbart. På bekostning av hva da?Litt redusert gjennomsnittlig ytelse, men bedre "worst case" ytelse (mindre hakking i ytelsen). Smak og behag, men etter min mening er tracing GC latskap og dårlig ingeniørhåndverk å bruke på en mobiltelefon. Det ble utviklet for Lisp, der man har et spesifikt behov for det. Og gir mening i forhold til noen typer serverlast, der Java brukes (og Android bruker Java, så der er forklaringen). GC er nødvendig i visse typer programmering, som f.eks. functional programming. GC gir best ytelse der man krever høy throughput, men ikke krever lav latency, og har svært mye minne tilgjengelig. Edit: Det skal også sies at hvis man har to objekter som peker på hverandre, blir de ikke frigjort med refcounting. Dette er også et reelt problem, og en av grunnene til at tracing GC er ekstremt mye brukt. https://www.exaud.com/androids-gc-vs-arc-ios-whats-best/ Endret 7. august 2018 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 På bekostning av hva da? https://www.androidauthority.com/android-ios-ram-memory-usage-744848/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg