Gå til innhold

Stasjonær, Gaming og photoshop, ~25 000

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å dobbeltsjekke om alle komponentene passer sammen.

https://www.komplett.no/wishlist/shared/feb8bd64-5103-497b-892f-138614680733

Jeg har en corsair platinum 1050 watts strømforsyning fra 2012. Er den fortsatt kompatibel med dagens deler? Kan finne fult navn senere om det trengs.

Jeg er spesielt interessert i om bluetooth og øreplugger passer sammen.

Jeg vet at det kommer nye skjermkort om ikke lenge, men det klør for mye i fingrene nå.

Tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke mange dagene til nye skjermkort kommer som du sier, så her bør du vente.. men forstår deg godt!
Det klør i mine egne fingrer også.

Bluetooth dongelen skal fungere så lenge dette er en vanlig bluetooth dings. Som det også ser ut til at det er.

Jeg ville derimot valgt et annet kabinett da dette er overpriset til de grader.. Er selv "fan" av be quiet, men 3000kr blir for mye. 

Windows lisens kjøper du via ebay til 40kr. Ikke bruk over 1000kr på en lisens
Hadde også valgt en M2 SSD disk som system disk istedet for flere forskjellige SSD`er.
Den ene på 120gb blir ubrukelig og er ikke vits å benytte.

Lenke til kommentar

...

Takk.

40 kroner? Den er helt lovlig, og serienummer jeg kan bruke om jeg re-installerer følger med? Høres for godt ut.

Grunnen til at jeg vil bruke flere SSD-er er fordi jeg bruker en for spill og en for OS. Jeg modder spill og har støtt på flere problemer når jeg installert på samme stasjon som OS-stasjonen.

Vet du når de nye skjermkortene kommer sånn ca?

Lenke til kommentar

Takk.

40 kroner? Den er helt lovlig, og serienummer jeg kan bruke om jeg re-installerer følger med? Høres for godt ut.

Grunnen til at jeg vil bruke flere SSD-er er fordi jeg bruker en for spill og en for OS. Jeg modder spill og har støtt på flere problemer når jeg installert på samme stasjon som OS-stasjonen.

Vet du når de nye skjermkortene kommer sånn ca?

Jeg har selv benyttet keys via ebay i lang lang tid, samt har samtlige jeg kjenner til. Kodene kan slutte å fungere etter 1-2 år dersom du skal reaktivere, men de slutter ikke å fungere så lenge du allerede har aktivert maskinen din. 

Om det ikke var lovlig ville ebay ha fjernet dem helt vil jeg anta. Det er nok ganske i gråsonen derimot, men det blir for domt å betale 1000kr for en key når du kan få 500 keys via ebay til samme pris..

Jeg ville fortsatt valgt en M2 disk som primær OS disk og da en eller flere SSD`er utenom.

Lansering er 20.august..Når de kommer i butikker veit jeg ikke enda.

Lenke til kommentar

https://www.ebay.com/itm/WINDOWS-10-PRO-32-64-BIT-GENUINE-PRODUCT-KEY-INSTANT-DELIVERY/123003096977?epid=18019367068&hash=item1ca38e4f91%3Ag%3A-YgAAOSwB9JZddDP&_sacat=0&_nkw=windows+10&_from=R40&rt=nc&LH_TitleDesc=0

De aller fleste med 99.9% score er legit..Så det skal ikke være et problem :)

Angående PSU så anbefaler jeg EVGA da jeg kun har erfaring med dem.. 750W holder i massevis. 

Sørg for at den er modulær (alle kablene kan byttes ut) Mye lettere å bygge maskinen da med tanke på kabel håndtering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...