gunderzen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei, Jeg har et lite problem: Jeg har to pc'er, disse skal jeg ha Gigabit mellom. Men det jeg lurer på er om jeg kan smelle i en nettverkskabel til i maskinene og kobble dem til switchen slik at jeg får internett også? Vil maskinene greie å skille på hastigeten da, eller vil den tregeste "overstyre" den andre? Kan legge til at jeg har internett fra NGT og det er Gigabit tilkobbling på begge maskiner. Noen forslag? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Hvis du har en switch som støtter Gigabit og den har autosense på portene, så vil ikke det ha noen innvirkning. Men hvis du kun har en 100 mbit switch så er du låst på 100 mbit på "alt" som erkoplet til denne switchen. Edit: Skriveleif Endret 17. desember 2003 av KriB Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 har du ikke gb switch kan du hive inn et "gammalt" 10/100 i den ene maskinen og strekke en kabel fra det kortet til switch/router/modem og sette pc1 med to NIC som gateway og strekke en kryssa (!) kabel fra pc1 sitt gb kort til pc2. Og legge inn pc1 som gateway på pc2. Litt rotete forklart, men håper du fikk noe ut av det Lenke til kommentar
petterg Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvis jeg tolker deg riktig spør du om det er mulig å ha gbit linje mellom de to pc'ne, og at hver av dem i tillegg har 100mbit linje til samme switch. I såfall er svaret ja. Bare å sette i to netverkskort i hver maskin. Bruk forskjellig ip adresse serier på de to (fx. 192.168.1.x på 100mbit nettet og 192.168.2.x på gbit nettet) nettene og alt er i boks. Hvis du nå bruker 192.168.2.x som adresse når du skal ha tak i den andre maskina får du gbit hastighet, og bruker du 192.168.1.x for å kontakte den andre får du 100mbit. Du kan også bruke gbit linja til filoverføring mens 100mbti linja brukes til spilling. Da har du 1.1gbit linje! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå