Gå til innhold

Vatikanet og Colosseum

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal til Roma snart og vil gjerne se Vatikanet og Colosseum. Har hørt at det kan lønne seg å kjøpe billetter på forhånd. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det. Kan jeg kjøpe på hotellet når jeg et der eller lønner det å kjøpe før jeg reiser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vatikanmuseet med det sikstinske kapellet som er verstingen på køfronten. Du kan kjøpe billetter med timeslot fra museet, men selv da er det litt køing og sikkerhetssjekk før du slipper inn. Du kan bestille enten bare inngang eller med omvisning:

https://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/do

Enkelte dager kan være helt utsolgt flere uker i forveien og for de mest populære tidene på dagen bør du helst booke minst en måned i forveien.

Pass på at om du har korte bukser eller korte ermer så kan du bli nektet inngang. Selfie-stick, ryggsekk, paraply eller mat og drikke får du heller ikke ha med deg inn. Selv møtte jeg opp tidlig og stod i lang kø, men det kan gi bomtur.

Husk at det er enormt mye å se i museet og man blir lett overveldet og uten evne til å ta inn flere inntrykk. Å gjøre litt research og velge et par kunstverk man ønsker få med seg er en fordel slik at man ikke går glipp av dem dem i all overflod.

Ellers anbefaler jeg å gå opp på toppen av peterskirken og se solnedgangen derifra. Det tar litt tid å komme inn og opp så gjør research på timing av dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om du bruker google og søker på "private sightseeing in Rome" kan du finne byråer som har turer og hvor du også går rett forbi køen.

Kommer litt an på hvor mye du vil bruke på dette da, men gjør et søk!

Lykke til gled deg Roma er fantastisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...