BiroutiH Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hei, må man betale skatt hvis man mottar penger på kontoen fra utlandet. hvis pengene er lån fra en venn (200,000 kr)? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Må og må, fru Blom Om spørsmålet er om der er noen måte å unngå å betale skatt på dette så er det mulig, om det er lovlig å unnlate å å betale skatt så er svaret .... det kommer an på. Endret 6. august 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Komer vel an på hvor disse pengene kommer fra. Er det pengepremie er det vel full skatt, men hvis det er penger fra skattbar inntekt så kommer det an på om Norge har skatteavtaler med det landet? Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Dersom det er et lån betaler du ikke skatt. Heller ikke om det er en gave. Men du må rapportere det inn i selvmeldingen for 2018. Dersom det er et lån er det lit mer arbeid og dere bør ha en låneavtale. Også greit av skattemessige årsaker - fradrag for rentekostnader for din del. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Det kommer an på omstendighetene rundt ervervet av pengene. 1 Lenke til kommentar
BiroutiH Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 æ skal få pengene enten fra Canada eller Qatar fra min slektning. vi har ikke skrev avtale mellom oss og skal ikke betale renter. hvis jeg få dem gjennom Western Union eller direkte på kontoen. må jeg betale skatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå