goodzumber Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Hei, jeg arvet nylig et gammelt stereo og høytalere + sub. Jeg har klart og koble det opp og får lyd,men er veldig usikker på om det er gjort på best måte. Jeg er helt nybegynner på feltet og er mest usikker på hvordan Sub skal kobles da det ikke er noen dedikert utgang fra stereoet. Jeg har koblet det slik det sto da jeg fikk det, men som sagt er jeg veldig usikker på dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Det ser ut som en aktiv sub (dvs innebygget forsterker). Den skal kobles til begge kanalene, du har bare koblet den ene kanalen. Dvs du skal bruke de terminalene på sub'en som du har tegnet ikke er i bruk. Lenke til kommentar
goodzumber Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 Det ser ut som en aktiv sub (dvs innebygget forsterker). Den skal kobles til begge kanalene, du har bare koblet den ene kanalen. Dvs du skal bruke de terminalene på sub'en som du har tegnet ikke er i bruk. takk for svar Hårek. Skall jeg da ha 2 ledninger til sub og så en ledning fra sub til hver av høytalerne? Sub har ingen markering om hva som er inn eller ut terminal, spiller det noen rolle? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Hadde jo vært en fordel med bilde av koblingene på sub. Edit: 1 ledning fra sub til hver høytaler er feil uansett hvordan man snur og venter på det! Endret 6. august 2018 av TGB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Skall jeg da ha 2 ledninger til sub og så en ledning fra sub til hver av høytalerne? Ja, det er vel slik det gjøres. Prinsippet er at sub og høyttalere får det samme signalet, så på sub er det bare koblet tvers gjennom. Ingen forskjell på inn og ut. Her er prinsippet: Endret 6. august 2018 av Hårek Lenke til kommentar
goodzumber Skrevet 9. august 2018 Forfatter Del Skrevet 9. august 2018 Ja, det er vel slik det gjøres. Prinsippet er at sub og høyttalere får det samme signalet, så på sub er det bare koblet tvers gjennom. Ingen forskjell på inn og ut. tror jeg er fornøyd nå, er usikker på om det er en aktiv sub da den ikke har noen strømkabel(den har ingenting utenom disse 4 terminalene). oppdaget att det ikke var no bass fra den venstre lyden, ved å gjøre en høyre - venstre youtube test, har nå koblet begge høytalerne via sub og hører en klar forbedring, Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Fant Kirksaeter Omega - er det den? http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/67214-hvordan-koble-passiv-sub.html Når det er passiv sub er det mulig den inneholder et passivt delefilter. I såfall må inn og ut kobles riktig. 1 Lenke til kommentar
goodzumber Skrevet 10. august 2018 Forfatter Del Skrevet 10. august 2018 Fant Kirksaeter Omega - er det den? http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/67214-hvordan-koble-passiv-sub.html Når det er passiv sub er det mulig den inneholder et passivt delefilter. I såfall må inn og ut kobles riktig. Ja det stemmer min mangler da klistremerkene, så jeg skall prøve og koble ut ifra bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå