script Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Om man skal hoste domene på en Linux server, må man da sette opp en DNS server i tillegg i samme nettverk? Jeg har et domene jeg vil hoste på en Linux server, i tillegg vil jeg også sette opp sub domener. [ Denne Melding var redigert av: script på 2002-03-03 19:45 ] Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Du må jo ikke, men det blir jo litt vanskelig da, hvis dns'en din skal stå et annet sted, hvis du skal ha sub domener... Det letteste blir nok å sette opp en egen dns. (Det vil jeg tro i alle fall) Lenke til kommentar
script Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 16:18, Instigator skrev:Du må jo ikke, men det blir jo litt vanskelig da, hvis dns'en din skal stå et annet sted, hvis du skal ha sub domener... Det letteste blir nok å sette opp en egen dns. (Det vil jeg tro i alle fall) Kan jeg bruke samem Linux server både som webserver og DNS server, eller bør jeg ha en egen server som DNS? [ Denne Melding var redigert av: script på 2002-03-04 16:20 ] Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Du kan bruke samme :smile:. Eneste at den ene maskinen må gjøre to oppgaver. Men det kommer sikkert ikke til å bli noe problem, siden det antagligvis ikke blir SÅ mye trafikk der... Lenke til kommentar
script Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 16:26, Instigator skrev:Du kan bruke samme :smile:. Eneste at den ene maskinen må gjøre to oppgaver. Men det kommer sikkert ikke til å bli noe problem, siden det antagligvis ikke blir SÅ mye trafikk der... Hvilken Linux distrubusjon (?) anbefales. Red Hat 7.2 ? Har INGEN erfaring med Linux fra før, er det lett å lære :smile: ? Og hvor mange mb tar selve installasjonen, en normal installasjon... [ Denne Melding var redigert av: script på 2002-03-04 16:28 ] Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Lett og lett. Det er en del knoting i førsten, før man "venner seg av" windows. Spes vanskelig er det ikke. Redgat 7.2 er bra. Hvis du skal ha med X (grafisk grensesnitt), blir det sikkert rundt 1-2 GB. Men det er ikke no pes å få det MYE mindre, ved å f.eks. ikke ha med X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå