Gå til innhold

Hva synes dere om Rotk ?


Uderzo

Anbefalte innlegg

Du har ikke lest boka skjønner jeg... På slutten så blir Frodo veldig tynget av ringen. Han har hatt den på seg veldig lenge og den prøver hele tiden å overta han

Enig, det vises at frodo bærer på en tung byrde. Han er ikke så livlig som i begynnelsen, noe som er fremstilt på en bra måte.

 

Likte ikke alle de kose scenene mellom Frodo og Sam. Hele tiden stopper de opp, legger seg ned på bakken og godsnakker med hverandre. Mens de gjør dette smiler de litt homsete til hverandre. Husker ikke helt, men det var minst 5 scener som dette. En eller to hadde gjort seg, mot slutten ble det bare komisk.

 

Å si sånt blir bare toskete, at du forbinder at de 2 hobittene bryr seg om hverandre som homofili er bare utrolig dumt, dette er portrettert på samme måte som i boka. Hadde de stått å klint på lerretet så hadde vel jeg også snudd meg vekk men.... :dontgetit:

 

Eneste karakter jeg mener blir portrettert feil i siste film er Denethor... han virker jo rett og slett ond, noe han ikke er i boka. I boka er han bare i sjokk, og oppgitt over at Boromir og Faramir er borte.... (tror han)

Gollum også, som noen nevner... men har dere hørt om "comic relief" i en film.. jeg tror det er nødvendig at Gollum er litt morsom, eller kunne scenene med han blitt kjedelig... samme som med Gimli, som er dønn seriøs i boka. Du ser jo at Gollum plages, ikke at alt er bare fryd og gamen med hann.

 

Musikken i alle 3 filmene får det til og gå kaldt nedover ryggen på meg, det er de beste filmsoundtrackene noensinne, ved siden av starwars. (sitter og hører på ROTK musikken nå) Elsker scenene der Gandalf rir ut av Minas Tirith, og Scenen der ørnene kommer gjennom skyene, inn i mordor... og rohan themen som spilles når rohirrim ankommer minas tirith :p

 

Tror dette er en trilogi som ikke vil bli overgått på mange mange år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte ikke alle de kose scenene mellom Frodo og Sam. Hele tiden stopper de opp, legger seg ned på bakken og godsnakker med hverandre. Mens de gjør dette smiler de litt homsete til hverandre. Husker ikke helt, men det var minst 5 scener som dette. En eller to hadde gjort seg, mot slutten ble det bare komisk.

 

Å si sånt blir bare toskete, at du forbinder at de 2 hobittene bryr seg om hverandre som homofili er bare utrolig dumt, dette er portrettert på samme måte som i boka. Hadde de stått å klint på lerretet så hadde vel jeg også snudd meg vekk men.... :dontgetit:

 

Eneste karakter jeg mener blir portrettert feil i siste film er Denethor... han virker jo rett og slett ond, noe han ikke er i boka. I boka er han bare i sjokk, og oppgitt over at Boromir og Faramir er borte.... (tror han)

Gollum også, som noen nevner... men har dere hørt om "comic relief" i en film.. jeg tror det er nødvendig at Gollum er litt morsom, eller kunne scenene med han blitt kjedelig... samme som med Gimli, som er dønn seriøs i boka. Du ser jo at Gollum plages, ikke at alt er bare fryd og gamen med hann.

 

Musikken i alle 3 filmene får det til og gå kaldt nedover ryggen på meg, det er de beste filmsoundtrackene noensinne, ved siden av starwars. (sitter og hører på ROTK musikken nå) Elsker scenene der Gandalf rir ut av Minas Tirith, og Scenen der ørnene kommer gjennom skyene, inn i mordor... og rohan themen som spilles når rohirrim ankommer minas tirith :p

 

Tror dette er en trilogi som ikke vil bli overgått på mange mange år.

 

Sa ikke at Frodo og Sam var homofile, men at de oppførte seg så "myke" at de var lite troverdige. På vei opp mot Mount Doom har de tid til å stoppe mange ganger for å ligge å prate. Det finner jeg lite sannsynlig, og undøvendig. Det verste med alle disse scenene er at PJ ikke har konsentrert seg om en eller to med litt dypt innhold men 10 stykker hvor innholdet er dårlig og går mest i "Husker du "the shire" Sam", "Ja, det gjør jeg Frodo" osv.....

 

Har ikke lest boken/bøkene. Kan hende at det er grunnen til at jeg ikke forstår disse scenen. Men for å forstå en bra film skal det IKKE være nødvendig å lese boka. Hvis dere overser at dere har lest bøkene er dere vel enige at Frodo og Sam framstår som to små sentimentale hobbitter som har det best hjemme hos mamma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...