Gå til innhold

Hva synes dere om Rotk ?


Uderzo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes denne var den beste av de tre. Også den morsomste (Pippin, Gimli og Gollum spesielt), så jeg ser den igjen i morgen. Trist at det er slutt. :cry:

Uff, jeg liker ikke helt måten folk har forstått Gollum på. Han skal være tragisk, ikke morsom. PJ kunne godt fremstil han litt mer alvorlig og, vel, tragisk! Men men, filmen var jo fantastisk (så den på førpremieren) så jeg skal ikke klage..

Det var feil av meg. Jeg har ikke tenkt så mye over det selv. Jeg fikk lest Ringenes Herre før To Tårn-filmen, og min oppfattelse av Gollum ble ganske endret da jeg så den. Han var morsom, rørende og tragisk. Synes de kunne utelatt det morsomme. I hvert fall prøvd å gjøre ham på en annen måte, for jeg ler godt av ham. Mulig det er Andy Serkis som er for flink.

 

Tror det er en tråd på Søppel-avdelingen som fikk meg til å tenke litt. Synes det er feil. Gollum er tragisk og trist, men litt for morsom i filmene. Min oppfattelse, i hvert fall.

Lenke til kommentar
st[an,18/12/2003 : 11:08] En av de få tingene jeg savnet var litt mere om Eowyn og Faramir og historien om Helbredelsens Hus. Der kunne Viggo vist at han ikke bare er en kriger også...

Kommer i extended edition :thumbup:

Hvor får du vite sånt? Har vi en komplett liste? Tusen takk for informasjonen, uansett. Den gledet meg. :)

Lenke til kommentar

Har ikkje lest bøkene... og sett 1 ern 2ern og 3 ern no på 1 måned ca. Så eg veit ikkje kva som manglar eller burde vore med meir... såg greit ut for meg.

Såg den på 3ern på kino på laurdag... men kino sux litt... masse folk som knasker og raper og driv på.. Var ikkje så mange fjortisser da eg såg den, eienste komentaren eg høyrde var "sjå bak deg" når dei var ved den edderkoppen... (huksa ikkje navnet).

 

Vi viste jo kordan det skulle ende da...

Lenke til kommentar
st[an,18/12/2003 : 11:08] En av de få tingene jeg savnet var litt mere om Eowyn og Faramir og historien om Helbredelsens Hus. Der kunne Viggo vist at han ikke bare er en kriger også...

Kommer i extended edition :thumbup:

Hvor får du vite sånt? Har vi en komplett liste? Tusen takk for informasjonen, uansett. Den gledet meg. :)

Sett på theonering.net..

Uansett, av erfaring pleier ALT som jeg savner å komme med i ext. ed. filmene, med unntak av det som PJ sa tidlig i manusstadiet at aldri kom til å bli med (Bombadil, Lutringen av Hobsyssel, Samwise titter i speilet til Galadriel, Glorfindel, dansenummeret i Moria :D). Ikke noe av det med unntak av Glorfindel plaget meg merkeverdig heller. Angående Lutringen av Hobsyssel, hadde blitt FOR MYE med enda mer sorg og lemlesting etter at Sauron hadde blitt knekt, tro til boken eller ei. Det hadde ikke gjort seg i filmen.

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Musikken er det som gjør filmen til noe helt spesielt, mange scener lever helt på musikken, som når Gandalf rir ut av Minas Tirith for å hjelpe de Gondorianske soldatene som blir jaget av Nazgulene :)

 

Men men, beste film noensinne, savnet bare "saurons munn" og Witch King vs Gandalf duellen etter at Grond hadde knust porten til Minas Tirith...

Lenke til kommentar
Men men, beste film noensinne, savnet bare "saurons munn" og Witch King vs Gandalf duellen etter at Grond hadde knust porten til Minas Tirith...

"Mouth of sauron" spilles av Bruce Spence (gyrocopter pilot fra MadMax2 :)). Så aldri noenting om det skulle bli helt utelatt, men det ble klippet bort i siste liten fra kinoversjonen. Kommer garantert i extended :thumbup: ROTK ex.ed kommer til å eie :D Bare 10mnd til :(

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar
Men men, beste film noensinne, savnet bare "saurons munn" og Witch King vs Gandalf duellen etter at Grond hadde knust porten til Minas Tirith...

"Mouth of sauron" spilles av Bruce Spence (gyrocopter pilot fra MadMax2 :)). Så aldri noenting om det skulle bli helt utelatt, men det ble klippet bort i siste liten fra kinoversjonen. Kommer garantert i extended :thumbup: ROTK ex.ed kommer til å eie :D Bare 10mnd til :(

Jeg er også ganske så sikker på at den kommer i EE :)

 

Og EE kommer jo mye tidligere, pga at det ikke er flere filmer som kommer, dvd-en kommer allerede i april-mai :D

 

eneste grunn til at FOTR og TTT EE var så sen var pga at de måtte få hypen opp til neste film :)

Lenke til kommentar
jeg er i sjokk!!

 

har ingen av dere hørt!!

 

DVD utgaven blir over 4 timer og 50minutter lang!!

(om Peter jackson mente EXT vet vi ikke)

4timer og 50 minutter var da den orginale lengden av kino filmen .. men peter måtte kutte 1time og 30minutter av den ..

uansett så blir enten EXT eller den første over 5 timer lang!

Ja, men er dette bekreftet? Mener det ble hevdet at PJ sa dette til en dansk avis, men vet ikke hvor troverdig dette er. Kan det bekreftes fra andre kilder? Hadde vært utrolig bra!

Lenke til kommentar

Synes at slag-scenene var noe av det beste jeg har sett i en film noensinne. Men totalintrykket mitt av filmen var ikke så bra :ermm:

 

Likte ikke alle de kose scenene mellom Frodo og Sam. Hele tiden stopper de opp, legger seg ned på bakken og godsnakker med hverandre. Mens de gjør dette smiler de litt homsete til hverandre. Husker ikke helt, men det var minst 5 scener som dette. En eller to hadde gjort seg, mot slutten ble det bare komisk.

 

En annen ting som irriterte meg var slutten. Etter at ringen ble ødelagt var det ivertfall 20 minutter med "slow-motion smiling" og hvit lys. Det var utrolig overdrevet. Istedenfor og ha scener med gode replikker ble hele slutten gjort om til en eneste lang smile-sekvens. Ingen sa noe som var særlig relevant, bare hvit lys i bagrunnen og fin musikk. Må si at det er noe av det mest skuffende jeg har sett i en film på lenge. En kort og kraftig avsluttning hadde vært bedre.

 

Synes at Frodo viste mye mer "baller" (beste ordet jeg kom på) i de andre filmene. Der ble han ivertfall sint av og til. Nå var han bare stakkarslig og redd. Desutten synes jeg ikke at han som spiller Frodo er noe særlig til skuespiller, han har samme utrykket over ansiktet igjennom hele filmen, liker variasjon. Hvis man ser bortifra edderkoppen i ROTK synes jeg ikke Frodo viste seg å være værdig til å bære ringen :roll:

Endret av Goof
Lenke til kommentar

Jeg likte heller ikke alle de "intime" scenene mellom sam og frodo...

Og jeg syns filmen slutta alt for mange ganger :S Jeg mener, om du ikke har lest boka (jeg har.. seff :p ) så virket det jo som om den slutta litt for mange ganger. Slutta etter at vi så barna til sam, etter det første STORE slaget, etter at boka var ferdi +++.. :(

 

Uansett, syns jeg filmen var bra, og en god oppfølger til de to første filmene.

 

MEN (!) (...) The Matrix trilogien er MYE bedre enn lotr !

Spessielt The Matrix Revolutions. Den var bare helt sykt bra. Hadde liksom en skikkelig god følelse inni eg, etter å ha sett den. Var ikek noe slikt noe på lotr rotk. Var mer en middels-bra film det...

 

 

...

Lenke til kommentar

dryg slutt, savnet sauroman, brenningen av hobbiton, og jeg tror jommen Eowyn klappet med begge henda i slutten! grr...

 

det blir nok som med TTT, middels bra (til å være Ringene's herre), men når EE kommer, så blir den 10x bedre...bare de ikke gjør slutten enda lengre uten å legge til sauruman da ;)

Lenke til kommentar
Synes at slag-scenene var noe av det beste jeg har sett i en film noensinne. Men totalintrykket mitt av filmen var ikke så bra  :ermm:

 

Likte ikke alle de kose scenene mellom Frodo og Sam. Hele tiden stopper de opp, legger seg ned på bakken og godsnakker med hverandre. Mens de gjør dette smiler de litt homsete til hverandre. Husker ikke helt, men det var minst 5 scener som dette. En eller to hadde gjort seg, mot slutten ble det bare komisk.

 

En annen ting som irriterte meg var slutten. Etter at ringen ble ødelagt var det ivertfall 20 minutter med "slow-motion smiling" og hvit lys. Det var utrolig overdrevet. Istedenfor og ha scener med gode replikker ble hele slutten gjort om til en eneste lang smile-sekvens. Ingen sa noe som var særlig relevant, bare hvit lys i bagrunnen og fin musikk. Må si at det er noe av det mest skuffende jeg har sett i en film på lenge. En kort og kraftig avsluttning hadde vært bedre.

 

Synes at Frodo viste mye mer "baller" (beste ordet jeg kom på) i de andre filmene. Der ble han ivertfall sint av og til. Nå var han bare stakkarslig og redd. Desutten synes jeg ikke at han som spiller Frodo er noe særlig til skuespiller, han har samme utrykket over ansiktet igjennom hele filmen, liker variasjon. Hvis man ser bortifra edderkoppen i ROTK synes jeg ikke Frodo viste seg å være værdig til å bære ringen  :roll:

Du har ikke lest boka skjønner jeg... På slutten så blir Frodo veldig tynget av ringen. Han har hatt den på seg veldig lenge og den prøver hele tiden å overta han. Slutten er faktisk for kort mener jeg. Hvor er Sauroman og brenninga av hobbiton osv osv. Hvis du har lest boka så ser du at etter ringen ble ødelagt så skrev Tolkien mange hundre sider der han beskriver hva som skjedde etterpå. Dette er ikke Matrix hvor slutten bare slutter uten noe god forklaring hva som skjedde og hva som vil skje. Ja jeg har lest tolkningene av filmen, synes lell at den er dårlig.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Synes at Frodo viste mye mer "baller" (beste ordet jeg kom på) i de andre filmene. Der ble han ivertfall sint av og til. Nå var han bare stakkarslig og redd. Desutten synes jeg ikke at han som spiller Frodo er noe særlig til skuespiller, han har samme utrykket over ansiktet igjennom hele filmen, liker variasjon. Hvis man ser bortifra edderkoppen i ROTK synes jeg ikke Frodo viste seg å være værdig til å bære ringen

Altså dette er din mening og den skal du få lov til å ha for alt på jord og jeg respektere din mening om det og jeg vil bare si en ting angående dette:

 

dette viser vel bare hvor dårlig PJ er til å fremstille karakterer i filmer? Det at du misforstår så til de grader hvordan Frodo er og hvorfor han er som han er er du vel ikke alene om, og dette er grunnet en dårlig jobb ifra PJ. Selvfølgelig er effektene bra og actionscenen bra men alt utenom det mislykkes PJ til de grader med!

 

Likte ikke alle de kose scenene mellom Frodo og Sam. Hele tiden stopper de opp, legger seg ned på bakken og godsnakker med hverandre. Mens de gjør dette smiler de litt homsete til hverandre.

 

Vel dette er vel ifra boka vil jeg tro, og det er vel der PJ har det ifra, men når ble det galt å smile homsete til hverandre eller er det bare du som er homofob?

Lenke til kommentar
Likte ikke alle de kose scenene mellom Frodo og Sam. Hele tiden stopper de opp, legger seg ned på bakken og godsnakker med hverandre. Mens de gjør dette smiler de litt homsete til hverandre.

 

Vel dette er vel ifra boka vil jeg tro, og det er vel der PJ har det ifra, men når ble det galt å smile homsete til hverandre eller er det bare du som er homofob?

Mm. Jeg husker ikke helt, men jeg tror Frodo og Sam gir uttrykk for å være rimelig gode venner i boka også. Gode venner, riktignok, sånn at det mulignes kan være litt oppsiktsvekkende for sånne som dere. :) Nils Ivar Ågøy svarte på et spørsmål angående dette for noen dager siden under en "spørrerunde" hos Dagbladet i forbindelse med hans nye bok. Han som spurte tok utgangsbok i Sam og Frodos forhold i boka, tar jeg ikke feil, og Ågøy var rimelig sikker på at dette ikke var mer en godt vennskap. Boka er tross alt skrevet på 30- og 40-tallet. Jeg antar at ordet "homo" har fått en ganske forskjellig betydning siden den gang.

 

Synes forholdet i filmene er fint jeg. Holder på med boka igjen nå, så jeg for vel heller se om det ligner etter hvert (har ikke kommet langt).

 

God jul! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...