Gå til innhold

offtopic? pinkode for mobil

Anbefalte innlegg

Min mobil ladet seg ut og krever nå pinkode for å åpne seg. Men hvor finnes koden? Den kan ha fulgt med da jeg kjøpte mobilen - men det er lenge siden. Det må vel finnes noe man kan gjøre i slike tilfelle også? Jeg har ikke noen PUK heller, om det skulle ha vært til noen nytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da du fikk SIM-kortet (f.ex ved registrering av telefon-nummer eller ved bytte av teleoperatør) skulle du ha fått med et ark der dette stod.

Om du har permer i huset der viktige papirer oppbevares, ville heg ha startet der. Hvis du ikke har dette papiret så får du kontakte teleoperatøren, regner med de sender deg nytt sim-kort.

Lenke til kommentar

Da du fikk SIM-kortet (f.ex ved registrering av telefon-nummer eller ved bytte av teleoperatør) skulle du ha fått med et ark der dette stod.

Om du har permer i huset der viktige papirer oppbevares, ville heg ha startet der. Hvis du ikke har dette papiret så får du kontakte teleoperatøren, regner med de sender deg nytt sim-kort.

Jeg har gjort mitt beste for å ta vare på sånne ting, men dette tror jeg har falt utenfor mitt 'system' Jeg hadde Chess som operatør,men det har vel gått over til en annen nå? Det burde finnes en idiotsikker løsning for et tilfelle som dette. Akkurat nå er jeg i en situasjon hvor jeg absolutt ikke skulle hatt dette problemet.

Såvidt jeg kan se, har telenor overtatt Chess. Så jeg får vel begynne der,men den eneste løsning de har er vel å sende meg en ny chip. Det raskeste er vel at jeg bare kjøper en ny telefon i morgen. Jeg tror ikke det lar seg gjøre ved å kjøpe en mobil på Nordby, ellers hadde jeg gjort det idag. Dengang jeg hadde TV fra Canal Digital var det lett å få fasttelefon derfra også. Det er fælt å miste kontakten på Internett så brått, fordi meldinger må betales via bank og bekreftes via mobilen. Ugh.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Jeg har gjort mitt beste for å ta vare på sånne ting, men dette tror jeg har falt utenfor mitt 'system' Jeg hadde Chess som operatør,men det har vel gått over til en annen nå? Det burde finnes en idiotsikker løsning for et tilfelle som dette. Akkurat nå er jeg i en situasjon hvor jeg absolutt ikke skulle hatt dette problemet.

Såvidt jeg kan se, har telenor overtatt Chess. Så jeg får vel begynne der,men den eneste løsning de har er vel å sende meg en ny chip. Det raskeste er vel at jeg bare kjøper en ny telefon i morgen. Jeg tror ikke det lar seg gjøre ved å kjøpe en mobil på Nordby, ellers hadde jeg gjort det idag. Dengang jeg hadde TV fra Canal Digital var det lett å få fasttelefon derfra også. Det er fælt å miste kontakten på Internett så brått, fordi meldinger må betales via bank og bekreftes via mobilen. Ugh.

Problemet var mindre enn jeg trodde. Fikk pin-koden av Telia som har butikk i Torbyen her. Men når jeg går inn med pc på et websted hvor jeg må betale, så gjør jeg det som hører til, men når jeg så blir dirigert til nettbanken for å bekrefte en kode jeg skal få via SMS på min mobil, så får jeg ikke denne. Såvidt jeg kan huske, fungerte det før utladingen av mobilen så noe må ha skjedd.

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar

Ikke helt sikker på om jeg skjønner problemet. Er det en sms fra Telia du ikke har fått? Da må du kontakte Telia. Eller var det sånn at du skulle motta denne koden ETTER at du hadde benyttet bankID?

Hvis det siste er tilfellet så kan det jo være at ingenting galt har skjedd, utenom at du ikke har gjort denne innlogginga (du sier jo ikke noenting om du har eller ikke har logget inn med bankID). Men det skal jo stå et sted (brev fra Telia f.ex) om du skal motta denne sms'en før eller etter innlogging/bekreftesle med bankID.

Noen ganger så brukes bankID til å motta en kode (f.ex ved åpning av enkelte typer kredittkort), da kan det være f.ex at du får opp en kode som vises i f.ex et halvt minutt før koden ikke synes lengre - HA PENN OG PAPIR KLART FØRST dersom det er en sånn type innlogging du skal bruke her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...