Gå til innhold

Litteratur bedriftsøkonomi


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Innen ca 1,5 år skal jeg og to til starte opp en bedrift innen bygg og anleggsektoren(konsulenter/rådgivning). Foruten vanlige arbeidsoppgaver skal jeg være økonomiansvarlig i bedriften. Dette medfører budsjettering, fakturering, timelister, lønn osv. 

 

Vi kommer selvfølgelig til å benytte oss av egnet programvare til dette, men jeg føler et behov for å øke min kompetanse på økonomiområdet.

 

Det er uaktuelt med tidkrevende kursing/utdannelse da jeg er i full jobb, og jeg ønsker ikke å kringkaste dette prosjektet.

 

Hva finnes av egnet litteratur, evt nettstudier, som kan hjelpe meg på veien?

 

Setter stor pris på all konstruktiv tilbakemelding/råd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Innen ca 1,5 år skal jeg og to til starte opp en bedrift innen bygg og anleggsektoren(konsulenter/rådgivning). Foruten vanlige arbeidsoppgaver skal jeg være økonomiansvarlig i bedriften. Dette medfører budsjettering, fakturering, timelister, lønn osv. 

 

Vi kommer selvfølgelig til å benytte oss av egnet programvare til dette, men jeg føler et behov for å øke min kompetanse på økonomiområdet.

 

Det er uaktuelt med tidkrevende kursing/utdannelse da jeg er i full jobb, og jeg ønsker ikke å kringkaste dette prosjektet.

 

Hva finnes av egnet litteratur, evt nettstudier, som kan hjelpe meg på veien?

 

Setter stor pris på all konstruktiv tilbakemelding/råd.

 

Hva med for eksempel kurset "bedriftsøkonomisk analyse" på BI? Kan tas som nettstudier ved siden av jobb, og dekker det helt grunnleggende innenfor analyse, regnskap og budsjettering. Eventuelt bare kjøpe pensum til dette kurset. Dersom det er du som også skal stå for regnskapet til bedriften kan du vurdere å ta et kurs i finansregnskap også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...