total Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 For øyeblikket har jeg en appleTV (1.gen med mulighet for airplay) og en apple airport express (nyeste, med optisk inngang og mulighet for trådløs avspilling). Har et analogt anlegg som jeg har tenkt å sette i kjelleren sammen med platesamlingen, mens i stua, kjøkken og bad ønsker jeg trådløs lyd. Har litt forskjellige bærbare bluetooth høytalere som jeg til nå har brukt via iphone, men liker ikke å bli avbrutt av samtaler/notifications, samt vil ha en mer permanent løsning. ideelt sett skulle jeg hatt en løsning som ikke nødvendigvis er avhengig av en app eller smarttelefon for å få lyd utav. Mesteparten av musikklytting i dag kommer fra spotify og radio, men har også en 160GB ipod som jeg kunne tenke meg å spille fra innimellom. Har sett på Sonos, men synes denne løsningen er litt håpløs da det kun er de dyreste modellene som har minijack-tilkobling, samt en må ha app. Noen som har forslag på høyttalere jeg kan bruke trådløst til det jeg har eksisterende, eller bygge på med? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 (endret) Jeg bruker smart connect fra Sony... Det er en gratis app som fjerner varsler og ringetone fra høytalerne... Funker veldig greit, man kan legge plan for hvordan man vil ha det... Trådløst bedre høytalere så er det vel ikke så mange ute enda.. Jeg tenker stereo høytalere fra Klipsch, Dali, Audio Pro, er vel flere som har, men ikke som jeg husker.. Mulig Dynaudio har en også... Kanskje du kan si litt om musikksmak? Endret 11. august 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Før du skaffer deg et system er du på mange måter stuck med det merket. Det kan fort bli litt mye armer og ben hvis du må huske på hvilke apper som må brukes for å kontrollere hvilke høyttalere. Jeg har HEOS:1 på badet og er veldig fornøyd med den. Mye av grunnen til at jeg gikk for den ikke større er muligheten til å koble på batteri og følgelig kunne ta med høyttaleren hvis jeg trenger det ute et eller annet sted. Jeg bruker appen HEOS til å velge hvilke radiostasjoner jeg skal høre på på høyttaleren. Sonos er vel markedsledende og kjent for å gi lite bang for bucks og kanskje ikke levere den beste musikken. Det er ikke så lenge siden Sonos gjorde det mulig å bruke Spotify connect og har tilsvarende app som HEOS har for å styre alle høyttalerne. Bluesound er et søsterselskap av NAD og et firma jeg har litt øynene opp for, kanskje fordi jeg har en forkjærlighet for NAD. Mange av modulene fra Bluesound kan brukes i forsterkerne til NAD. Lenke til kommentar
total Skrevet 9. august 2018 Forfatter Del Skrevet 9. august 2018 takk for tips! særlig med det å låse seg inne i et system som fort blir vanskelig særlig med de der appene. spotify connect må jeg undersøke nærmere. bra å se det finnes gode alternativer til sonos, heos ser ut til å ha flere tilkoblingsalternativer - også på de små modellene. pga naboer (samt plaseringsvennlighet) er det nok de mindre høyttalerne jeg sikter mot. når det kommer til hvilken type musikk, så blir det nok mest rock og elektronika. en ting jeg likte med bluesound var dette: "Noe som er uvanlig for en nettverksspiller er at du kan sette PULSE2 i dyp standby (0,4 watt) ved å trykke på touch-panelet på topplaten i ca 10 sekunder, for eksempel hvis du ikke trenger å spille musikk i rommet på en stund. Du vekker den igjen ved å trykke kort på samme knapp, og så kan du glede deg over all strømmen du har spart i mellomtiden." det blir vel å ta seg en tur på hifiklubben å se litt på alternativene. ideelt sett skulle jeg gjerne hørt hvordan jeg kunne brukt mine eksisterende trådløsenheter, apple tv og airport express, opp mot noen multiromshøyttalere.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Argon Alto 5 fikk veldig god kritikk av alle i redaksjonen på Lydogbilde. Karakteren Beste kjøp. Endret 10. august 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg vurderer den på det nye rommet til sønnen. Som jeg kan bruke også. Vurderer stereoanlegg, men tror jeg prøver Argon først. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 *snip* Jeg er ganske sikker på at alle de største systemene har støtte for Spotify connect så hvis det er det som brukes i heimen ser jeg ikke for meg det er noe praktisk betydning hvilkent merke du går for. Unntaket her er hva som brukes til oppsett og eventuell bruk av nettradio. Lommebok og lydopplevelse er vel det mest avgjørende da og som du er inne på lønner det seg å stikke innom en butikk for å teste. Med mindre det er svært lytt synes jeg ikke du skal tenke for mye på naboene dine. Det viktigste er at du får fylt rommene du skal lytte i skikkelig så får du heller justere lydvolumet for å holde freden med naboene. Lenke til kommentar
total Skrevet 11. august 2018 Forfatter Del Skrevet 11. august 2018 Argon Alto 5 fikk veldig god kritikk av alle i redaksjonen på Lydogbilde. Karakteren Beste kjøp. De så bra ut. Kanskje lurt å vurdere noen aktive høyttalere ja, med multiromsfunksjon. Ser at det finnes stadig flere anlegg på trappene, https://www.audiopro.com/sv/product/addon-c5/#vit Ellers leser jeg at IKEA og Sonos innen et år skal lansere et samarbeidsprodukt, Symfonisk: https://www.tek.no/artikler/dette-er-den-forste-prototypen-pa-ikeas-samarbeid-med-sonos/439304 blir spennende å se hvilke spesifikasjoner/innganger og ikke minst pris... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 IKEA har vel allerede et møbel med høytalere. Tror det er Sonos også, var ikke dyrt Hørte det på nett, tror det var sentralen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå