Anterialis Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvordan får jeg tekst i "tables" til å starte øverst i tabellen??? På en side har jeg to "tables" i samme høyde (ved siden av hverandre (IQ)) . Den til venstre er vanlig, men i den tabellen til høyre har jeg sattt inn en "iframe". Når jeg så trykker på tekst i denne tabellen til venstre, dukker teksten opp i tabellen med iframet til høyre. Problemet er at ettersom "iframet" henter en side, begynner jo teksten og siden helt øverst i tabellen/iframet. Men de linkene/teksten i tabellen til venstre, har en slags sentrering i høyderetningen. "Align" funksjonen kan vel bare brukes i sideretningen? eller?? Prøvde å improvisere litt å håpe på at jeg hadde flaks, så jeg testa med ... align="top"> men det funka dårlig. Så er det noen som ovet hvordan jeg kan få tekst/linker i en tabell til å starte øverst å gå nedover? I dag bruker jeg bare en haug med <br> under teksten/linkene i tabellen, slik at dette får teksten/linkene til å gå høyere opp i tabellen, og dermed på linje med det andre "iframet" som er til høyre... Håper noen kan hjelpe meg med dette! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 VALIGN er det samme som ALIGN (og brukes på samme måte), men i høyden. Bruk f.eks. VALIGN="top" for å justere teksten i forhold til toppen av tabellen. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 i disse CSS dager så kan det være greit å bruke style="vertical-align: top;" eller legge dette i stylesheeten som td {vertical-align: top;} Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 i disse CSS dager så kan det være greit å bruke style="vertical-align: top;" eller legge dette i stylesheeten som td {vertical-align: top;} nei, align er et godkjent atributt for table og align/valign er godkjente for td. Ingen vits i å dra inn css her Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ingen vits i å dra inn css her Alltid i vits i å dra inn CSS. Lage flere sider som skal ha samme oppsett? Konge med stylesheet! Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Så du mener at man skal ha en egen klasse som sier at en td skal ha innholdet plassert i toppen? Er ikke enig der. Så lenge det er strict html velger jeg å gjøre det i html, ikke css. Men la oss nå ikke krangle om det - da blir vi aldri ferdig. Trådstarter har nå fått to synspunkter, og sammen med w3schools klarer han sikkert å ta et fornuftig valg Endret 16. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå