Gå til innhold

align muligheter i "tables"

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg tekst i "tables" til å starte øverst i tabellen???

På en side har jeg to "tables" i samme høyde (ved siden av hverandre (IQ)) .

Den til venstre er vanlig, men i den tabellen til høyre har jeg sattt inn en "iframe".

Når jeg så trykker på tekst i denne tabellen til venstre, dukker teksten opp i tabellen med iframet til høyre. Problemet er at ettersom "iframet" henter en side, begynner jo teksten og siden helt øverst i tabellen/iframet.

Men de linkene/teksten i tabellen til venstre, har en slags sentrering i høyderetningen. "Align" funksjonen kan vel bare brukes i sideretningen? eller??

Prøvde å improvisere litt å håpe på at jeg hadde flaks, så jeg testa med

... align="top"> men det funka dårlig.

Så er det noen som ovet hvordan jeg kan få tekst/linker i en tabell til å starte øverst å gå nedover?

I dag bruker jeg bare en haug med <br> under teksten/linkene i tabellen, slik at dette får teksten/linkene til å gå høyere opp i tabellen, og dermed på linje med det andre "iframet" som er til høyre...

Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener at man skal ha en egen klasse som sier at en td skal ha innholdet plassert i toppen? Er ikke enig der. Så lenge det er strict html velger jeg å gjøre det i html, ikke css. Men la oss nå ikke krangle om det - da blir vi aldri ferdig. Trådstarter har nå fått to synspunkter, og sammen med w3schools klarer han sikkert å ta et fornuftig valg

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...