om_ikke Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Heisann, siden jeg spiller endel EQ (www.everquest.com) som er uhyre systemkrevende i noen tilfeller søker jeg hjelp til oppgradering. Når jeg spiller ligger cpu load på 100%, men jeg vet ikke om det er CPU eller GPU'en som er begrensende på systemet. Er det kanskje minnebåndbredden. For å forklare litt. Når spillet er "tungt" (lav fps) er når det er mange andre spillere på skjermen og når det er store arealer som har "spelleffects". Dette tyder kanskje på at det er skjermkortet som bør oppgraderes, men jeg vet ikke. Hva bør jeg velge? CPU: 3.06 GHz (533) ? Denne er det raskeste som hk'et mitt støtter RAM: 2 store raske minnemoduler. ? Jeg har nå to apacer minnemoduler som er sertifisert for forskjellige hastigheter og er i forskjellig størrelse (512 Mb& 256 Mb) Skjermkort: <Brand> Radeon 9600xt 256Mb Såvidt jeg vet er spillet jeg ønsker å optimalisere pc'en for basert på Directx 8. Det er radeon brikkene / skjermkortene som er best for dx8, eller ? Hoverkort: Et eller annet som støtter 800Mhz? Hk'et mitt støtter maks 533 og nåværende cpu max 400 Overklokking: Eller bør jeg bare overklokke systemet, evt etterat jeg har skiftet ut etpar komponenter som kan hjelpe meg få systemet til å yte maks. Legger ved noe systeminfo:... SiSoftware Sandra Processor Model : Intel® Pentium® 4 CPU 2.00GHz Speed : 2.02GHz Performance Rating : PR2221 (estimated) Type : Standard L2 On-board Cache : 512kB ECC Synchronous ATC Mainboard Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB i2c/SMBus MP Support : 1 CPU(s) MP APIC : Yes System BIOS : American Megatrends Inc. 07.00T Mainboard : Micro-Star Inc. MS-6398E Total Memory : 767MB DDR-SDRAM Chipset 1 Model : Intel Corporation 82845E Brookdale Host-Hub Interface Bridge (E0-step) Front Side Bus Speed : 4x 101MHz (404MHz data rate) Total Memory : 768MB DDR-SDRAM Video System Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4400 Physical Storage Devices Hard Disk : SAMSUNG SP4002H Hard Disk : WDC WD2500PB-55FBA0 Hard Disk : WDC WD800BB-00CAA0 Hard Disk : WDC WD800BB-00CAA0 CD-ROM/DVD : PLEXTOR CD-R PX-W4220T SCSI CdRom Device Logical Storage Devices abc (C:) : 232.9GB (222.3GB, 95% Free) (NTFS) CD-ROM/DVD (D:) : N/A disk 1 (E:) : 74.5GB (3.4GB, 5% Free) (NTFS) disk2 (F:) : 74.5GB (3.5GB, 5% Free) (NTFS) 1 (G:) : 37.3GB (20.5GB, 55% Free) (NTFS) Peripherals Serial/Parallel Port(s) : 9 COM / 0 LPT USB Controller/Hub : Intel® 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C2 USB Controller/Hub : Intel® 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C4 USB Controller/Hub : Intel® 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C7 USB Controller/Hub : Intel® 82801DB/DBM USB2 Enhanced Host Controller - 24CD USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Composite Device USB Controller/Hub : MSI USB Bluetooth Device Keyboard : Easy Internet Keyboard Keyboard : Logitech HID-Compliant Keyboard Mouse : HID-compliant Cordless Mouse Mouse : HID-compliant Cordless Mouse Human Interface : HID-compliant consumer control device Human Interface : HID-compliant device Human Interface : Logitech Cordless USB Keyboard Human Interface : Logitech Cordless Dual USB Mouse & iTouch Keys MultiMedia Device(s) Device : Standard Game Port Device : Pinnacle WDM PCTV Video Capture Device : Pinnacle WDM PCTV Audio Capture Device : Creative SB Live! series Device : Creative Game Port Operating System(s) Windows System : Microsoft Windows XP Professional Version 5.01.2600 Service Pack 1 Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 har bare en ting å si og det er at du har lagt tid i denne posten! det er bra, desverre kan ikke jeg svare deg på alle disse spm men jeg kan prøve på noen av de:) Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 glem den forrige posten! sorry fulgte ikke helt med! Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 kjøp Corsair Pro seriene PC4400:D Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvor mye skal du bruke? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Hovedkort http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl Skjermkort http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Prosessor http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl Ram(minne) Geil pc 3500 cl2 512mb*2 dette finner du på psdata.no Pris ca. 10000kr Lykke til! Mvh.Deuce Endret 16. desember 2003 av Deuce Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har en liten mistanke om at hvis du skal få noen vesentlige forbedringer, så må du ta skrittet og oppgradere hovedkortet til en 800mhz versjon også. Å oppgradere fra en ti4400 til ett radeon 9600XT for et DX8 spill, vil gi deg liten eller ingen forbedring. Med nåværende hovedkort vil heller ikke anskaffelse av raskere minnebrikker gi deg bedre ytelse med mindre du vil overklokke prosessoren vesentlig mye. Alt i alt, har vel en liten mistanke om at det er spillet som er dårlig programmert/har for mye detaljer enn at det er systemet ditt som er dårlig. Hvordan går andre nyere spill? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Glem denne posten. På tide å "refreshe" skikkelig. Beklager. Endret 16. desember 2003 av Falconer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå