Gå til innhold

Ny TV, 65" LCD eller 55" OLED (LG)?

Anbefalte innlegg

Hei.
Har seg slik at sønnen vår på 2 år klarte mesterstykket å knuse Plasma TVen vår (Samsung PS51D8005) i dag (ja, lørdag :hm:), så da må det bli ny TV over helgen.

Alternativ #1  Samsung UE65NU7105 (10000kr)

+ mye for pengene

+ 65" (14" større enn den vi hadde)

- skeptisk til om sortnivået (LCD Edge LED) er bra nok for meg, siden jeg går fra en kurrant Plasma.

Alternativ #2  LG OLED55C7V (13000kr)

+ OLED (bedre enn Plasma på sortnivå?)
+ 55" (fremdeles 4" større enn den vi hadde)

- OLED kan ha problemer med innbrenning?
- levetid (blåfarge som visner?).

Kona vil helst ha "stor TV" men har satt et budsjett på ca 10.000kr (kan strekke seg til 13000kr).
Hun har minimal teknisk innsikt. For hun er stor TV mer "status" regner jeg med.
Må legge til at for å romme 65" må jeg gjøre plass på veggen (høyttalere på vegg er plassert i forhold til 51" TV osv).
For meg er bildekvalitet viktigere enn litt større TV.

Slik det ser ut nå blir det 65" for å blidgjøre madammen og lommeboken.

Hva mener dere?
Er sortnivået på LCD med Edge LED bra nok?
Er det "trygt" å kjøpe OLED?

Mange takk for svar.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Skal prøve å overtale "sjefen" til å gå for OLED.

Sålangt tror jeg hun ser på størrelsen over noe annet.  :hm:

Ok size og fantastisk tv = bedre enn større, dårligere tv. I verste fall så kjøper du OLEDen, og ber heller om tilgivelse enn tillatelse. Det er jo mye mer status med en heftig god tv enn en stor tv (ser ofte på oled i butikker, og folk stopper opp med dem pga bildet mye oftere enn de ser på andre tver fordi de er store) :p

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Skal prøve å overtale "sjefen" til å gå for OLED.

Sålangt tror jeg hun ser på størrelsen over noe annet.  :hm:

Vel, om så, ville jeg uansett ikke gått for Samsung. Jeg har hatt et par av dem over årene, alle med det til felles at jeg aldri har vært helt fornøyd med dem. Elkjøp kjører tilbud ("halv pris") på en Philips 65" med ambilight for øyeblikket. Vel verdt en titt.. 

Om det skal være Samsung, så er vel også denne et bedre tilbud...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

MÅ være enig med de foran her! Kjøp OLED! Har selv en LG OLED 65E6V som riktignok sikkert er ut-datert, men oppgraderte fra en 55" plastma og kan ikke lovprise OLED'en høyt nok! Ser film på min skjerm 6-8 timer i døgnet og har gjort det siden den var ny. INGEN form for innbrenning opplevd men ser som sagt FILM! Har en lcd som soveroms-tv, helt elendig spør du meg!

Lenke til kommentar

Vel, om så, ville jeg uansett ikke gått for Samsung. Jeg har hatt et par av dem over årene, alle med det til felles at jeg aldri har vært helt fornøyd med dem. Elkjøp kjører tilbud ("halv pris") på en Philips 65" med ambilight for øyeblikket. Vel verdt en titt.. 

Om det skal være Samsung, så er vel også denne et bedre tilbud...

Hei!

Innlegget ditt var veldig aktuelt for meg. Sitter å ser på lg, samsung og phillips.

Hvilken ville du/dere tatt av disse?

Bruk: Netflix, HBO

https://prisguiden.no/sammenlign?p[]=321193&p[]=321861&p[]=327835

Endret av HHMOOS
Lenke til kommentar

Hei!

Innlegget ditt var veldig aktuelt for meg. Sitter å ser på lg, samsung og phillips.

Hvilken ville du/dere tatt av disse?

Bruk: Netflix, HBO

https://prisguiden.no/sammenlign?p[]=321193&p[]=321861&p[]=327835

Ut fra spesifikasjonene ville jeg nok vurdert Philips'en. Men det er en personlig preferanse som en del kanskje vil være uenig i, jeg ser altså bare ikke så stor forskjell på med og uten HDR på min 1000 nits Samsung TV, så jeg ville nok ikke vektlagt det så veldig at Philips'en bare har 400 nits. LG lager kun bra OLED TV'er, så den er ut. Og jeg er altså ganske missfornøyd med Samsungs bildebehandling. Da blir Philips'en med Ambilight og bedre bildebehandling vinneren i min bok. Men du bør kanskje dra i butikken og be om en HDR demonstrasjon så du ser om det er noe du vil prioritere, slik at Samsung'en blir aktuell igjen. Bare vær klar over at slike demoer er "best case" scenarioer som kanskje ikke kommer frem like tydelig hjemme med Netflix...

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg har kjøpte LG OLEDen i dag. Ikke fått testet annet enn litt TV titting, men det ser veldig bra ut.

Støtte på et lite problem under montering.
VESA festene på denne TVen var veldig langt nede på skjermen, så når jeg monterte veggfeste (vaier/henger på veggen) ble TVen hengende fremover/tiltet nedover. Måtte gjøre noen trikst for å få den til å henge noenlunde flatt.

Edit:
Glemte å nevne at det ble kjøpt LG OLED55B7V og ikke LG OLED55C7V siden det var den de hadde på lager.
Slik jeg har forstått det er eneste forskjellen at B varianten har annen fot og sølv ramme (tror det er litt forskjell i de innebygde høyttalere også, men de blir ikke brukt hos meg).

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...