fjarle Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Men kan ikke Moto fikse fingerleseren sin snart?TEST: Motorola Moto G6 Lenke til kommentar
Snooz Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Ingen review av play? Jeg hadde tidligere en "lur" plan om å ligge 2 år bak utviklingen. Så jeg kjøpte en LG G3 i 2016. Jeg hadde beholdt den enda hadde det ikke vært for at jeg ikke fikk mer updates, var stuck på 6.0 og telefonen gikk aldri skikkelig i dvalemodus (deep sleep) samme hvor mye greenify etc jeg brukte. Så til slutt bet jeg i det sure eplet og la mine øyne på G6, etter litt frem og tilbake innså jeg at Play til 1990 er null risk å kjøpe på mitt lille firma. Hvorfor? Jeg har sverget til telefoner med utbyttbart batteri, men nå er det knapt noen mer som tilbyr det, så da valgte jeg den med det største batteriet. G6 plus er for stor, g6 har lite batteri og da stod play faktisk frem som den beste optionen. Telefonen er høyere, men smalere en LG G3 og overgangen gikk smertefritt, selv om jeg bannet på å få en mindre telefon. Jeg har tidvis hatt skjermtid (phoneUsage app) opp mot 7 timer med streaming av formel 1 etc (på wifi) og etter en heftig dag med bruk (surfing og streaming, ingen gaming) så har jeg 47% igjen av batteriet! Jeg hadde også en heldags fjelltur hvor t-we appen hang seg opp og hadde brukt 27% av batteriet uten at jeg på noen måte hadde problemer med å herje med bildetagning denne dagen. G6 gestures er overraskende praktiske, spesielt vipping av telefonen for å gå rett til kamera. Annet bra - Mørkheten til sort på skjermen er i dagslys i OLED terrirotium - fingerprint sensor på baksiden (ikke front som g6) er intuitiv og deilig, kanskje minus når den ligger på jobbpulten. - g6 play er rask nok om man kommer fra en eldre telefon - telefonen går uproblematisk i deep sleep med android 8.0 (kun en odd sak med t-we i ferien) - Micro usb så man får brukt alle gamle kabler man har plenty av i bil, hus og hytte. (jeg har ikke testet laderen som fulgte med en gang fordi jeg ikke har batteritrøbbel i det hele tatt). - Mini jack (jepp, utrolig hva man får! /s) Noen negative punkt: - Min første telefon uten notification light, noe som fører til at jeg må dulte i telefonen for å se om noe har skjedd - overnevnte gjør at man ikke alltid er 100% sikker om telefonen lader - Front speaker er kanskje noe svak i bråkete miljø - Har ikke forstått helt screen brightness enda, men den går veldig lavt ned i brightness som er digg på senga, men kan virke svak i sollys. - Har hatt noen tilfeller med GPS bruk der telefonen kan virke varm, men det er ikke konsekvent. - Kamera har en tendens til å overeksponere himmel o.l, kanskje det første jeg synes er direkte skuffende. Godt mulig en update kunne forbedret mye. For 1990kr er dette latterlig mye for pengene. Minst 8/10 fra meg, prisen tatt i betraktning 9/10. Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 (endret) Ingen reviews ser ut til å gå litt grundigere til verks for å oppdage bugs som er vanskelige å leve med for en del brukere.Forsøkt nå 3 stk. Moto G4 plus og G5 plus, og de har alle problemer med overoppheting. Dvs. Google Navigasjon fryser (må reboote mobilen) alltid innen en time, selv om det er vinter. Kamera har samme problem om det brukes i varme strøk, litt som årets sommer :-).Frysene betyr at mobilen ikke responderer, eller blir ekstremt treg - skjermen responderer dårligere enn fysiske knapper. Reboot fikser problemet, men dette er litt håpløst på en biltur.Om GPS og kamera er lite viktig, betyr dette lite - ellers er det ganske irriterende/ubrukelig. Endret 5. august 2018 av Jan Olsen Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Noen som har sammenligningsgrunnlag mellom denne og Xiaomi Mi A1 eller kommende A2? De kan man jo få på Aliexpress til 1400 spenn for 64GB modellen. Android One på den, så jeg sliter med å merke forskjell mellom den og en mobil til 8000 kroner. For utenom kameraet da... Endret 6. august 2018 av Zappy1 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Ingen reviews ser ut til å gå litt grundigere til verks for å oppdage bugs som er vanskelige å leve med for en del brukere. Forsøkt nå 3 stk. Moto G4 plus og G5 plus, og de har alle problemer med overoppheting. Dvs. Google Navigasjon fryser (må reboote mobilen) alltid innen en time, selv om det er vinter. Kamera har samme problem om det brukes i varme strøk, litt som årets sommer :-). Frysene betyr at mobilen ikke responderer, eller blir ekstremt treg - skjermen responderer dårligere enn fysiske knapper. Reboot fikser problemet, men dette er litt håpløst på en biltur. Om GPS og kamera er lite viktig, betyr dette lite - ellers er det ganske irriterende/ubrukelig. Jeg har ikke hatt dette problemet med Motorola G4 plus til tross for at jeg har brukt GPS mye så det er mulig at det ikke er alle som blir berørt av det, men det er jo definitivt et problem som det er bra å være klar over dersom man skal kjøpe en av disse modellene. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 3 og 4 Gig RAM litt i minste laget? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg