Kai_g Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Hei , fått en forferdelig lyd i bilen , og etter en kjapp internettdiagnose er jeg ganske sikker på at det er svinghjulet som tar kvelden.. Dette er dyrt, det vet jeg.. Men , hva er normalt, bytter man clutch samtidig med svinghjul? Har sjekket priser på Autodoc , og blir fortsatt kostbart. Noen tips om andre billige delepushere? Må nok sette bort bilen på verksted for dette. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 (endret) Hei , fått en forferdelig lyd i bilen , og etter en kjapp internettdiagnose er jeg ganske sikker på at det er svinghjulet som tar kvelden.. Dette er dyrt, det vet jeg.. Men , hva er normalt, bytter man clutch samtidig med svinghjul? Har sjekket priser på Autodoc , og blir fortsatt kostbart. Noen tips om andre billige delepushere? Må nok sette bort bilen på verksted for dette. Hvor langt har bilen gått? Har det blitt byttet clutch før? Om clutchen nylig har blitt byttet så bytter man den selvfølgelig ikke igjen. Ellers ja, det er vanlig å bytte den i samme slengen. Anbefaler også å bytte utløserlager, samt tetningsringen mellom motor/girkasse. Smart å bytte disse 3 delene når man først er i gang med en slik jobb, kjedelig å risikere å måtte demontere alt igjen om et par-tre år. Ellers bruker jeg eurodel.no På forrige bil, V70 D5 byttet jeg svinghjul, clutch og veivakseltetning(?) ved 250.000km, dette gjorde jeg på merkeverksted i Polen og fikk en fin og rimelig ferie i samme slengen. Jobben ble gjort til 1/4 av prisen her til lands. På nåverende bil, 2012 Mondeo begynte svinghjulet med ulyder ved 150.000km, dette gikk på motor og drivverkforsikringen, med en egenandel på 8000,- som dekket jobben og svinghjulet. Byttet i tillegg de samme delene som på Volvoen, og jeg betalte de 2 delene selv (uansett lite penger sett i forhold til kostnaden på resten av jobben). Endret 4. august 2018 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 4. august 2018 Forfatter Del Skrevet 4. august 2018 Takk for svar! Bilen har gått 220k ca. Vet ikke om det har blitt bytta clutch. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 (endret) Takk for svar! Bilen har gått 220k ca. Vet ikke om det har blitt bytta clutch. Da er det bare å bytte. Hva slags motor har du forresten? 1.6 tdci har jeg. Endret 4. august 2018 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 4. august 2018 Forfatter Del Skrevet 4. august 2018 2.0 Tdci , 140 hk ! Lenke til kommentar
Bgr Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Hei , fått en forferdelig lyd i bilen , og etter en kjapp internettdiagnose er jeg ganske sikker på at det er svinghjulet som tar kvelden.. Dette er dyrt, det vet jeg.. Men , hva er normalt, bytter man clutch samtidig med svinghjul? Har sjekket priser på Autodoc , og blir fortsatt kostbart. Noen tips om andre billige delepushere? Må nok sette bort bilen på verksted for dette. Nå er vel bytte av clutch og/eller svinghjul og tilhørende herligheter en typisk arbeidskraftintensiv jobb? Dvs. delene er (relativt sett) ganske "billige", men det går med mange arbeidstimer også for et profesjonelt verksted. Er vel derfor man gjerne bytter alt når man først har satt i gang en så stor jobb. Det er mao arbeidspengene som utgjør den største delen av kostnaden, og i det store bildet kanskje ikke så mye å hente på å lete etter de billigste delene? Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Enig, om du kjøper delene fra Eurodel så kan det være greit å velge deler fra kvalitetsprodusenter som Luk, Sachs osv. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 Jepp , men Ford skulle ha over 9k for deler.Hvis jeg sparer en 4-5k , så tar jeg det.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Jepp , men Ford skulle ha over 9k for deler.Hvis jeg sparer en 4-5k , så tar jeg det.. Hvis de godtar det så. 4-5 tusen for DMF svinghjul, clutch, utløserlager, clutchpakning og kanskje slavesylinder høres noe knapt ut. Ikke alle verksted vil gi garanti på deler som er levert selv. Og andre igjen nekter å gjøre jobben siden de kan bli hengende for det hvis svake deler svikter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå