Håvard Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Antonov 72: https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-72 https://www.skybrary.aero/index.php/AN72 Krever 1170 meter med rullebane, mange av kortbaneplassene har kun 800. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hvorfor krever flyene så mye lenger rullebane enn takeoff roll og landing run? takeoff roll is 620 metres and its landing run is 420 metres.[6] Med moderne innflygningsutstyr (som Widerøe har), hvorfor må lengden på rullebanen dobles? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hvorfor krever flyene så mye lenger rullebane enn takeoff roll og landing run? Med moderne innflygningsutstyr (som Widerøe har), hvorfor må lengden på rullebanen dobles? Jeg tipper sikkerhet. Blant annet om noe skulle skje med flyet før de får høy nok hastighet til å rotere. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hvorfor krever flyene så mye lenger rullebane enn takeoff roll og landing run? Med moderne innflygningsutstyr (som Widerøe har), hvorfor må lengden på rullebanen dobles? Enkelt og greit sikkerhet og marginer. Dessuten påvirker både værforholdene og lasten dette veldig mye. Lenke til kommentar
missi Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Her må vi skille mellom kortbanenettet og de ordinære flyplassene. Kortbanenettet har en rullebane som er 1/3 av det vanlig lengde (1000m kontra 3000m). Problemet som Widerøe står ovenfor, er at det er bare er Dash 8-100 som kan lande/ta av på disse rullebanene med full last, og Dash 8-100 er gått ut av produksjon. Eneste løsningen blir da en konsolidering av kortbanenettet, noe som er politisk betent. Også kjent som sentralisering og rasering av distrikts-Norge. Lenke til kommentar
missi Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hvilke rullebaner i Finnmark kan ta i mot dette flyet? I farten kommer jeg kun på rullebanen utenfor Alta...... Porsanger vil jeg tro? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Også kjent som sentralisering og rasering av distrikts-Norge. Hva ville du ha gjort? Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Men hva skjedde med seat pitchen her Widerøe? Jeg er 176 og sitter nesten med knærna i setet foran. RyanAir og WizzAir er jo regne business class i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå