Moose Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg lurer på hvor lenge amd vil basere prosessorene sine på socket A hovedkort? Vil f.eks thoroughbred passe til dagens socket A hovedkort? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 AMD fortsetter med Socket-a til de lanserer Hammer sent i år. Den bil benytte en annen socket. TB bruker socket-a, men det er ikke alle socket-a hovedkort som støtter TB. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg tror at alle hovedkort som støtter Athlon XP, vil støtte Thoroughbred. Det tror jeg kommer til å gjelde så lenge prosessorene vil hete Athlon XP (og det vil Thoroughbred). Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Det ryktes at AMD vil gå over til 333fsb - dette vil jo majoriteten av dagens hovedkort ikke takle. Personlig tror jeg AMD vil gjøre det - ellers er har de liten sjanse til å gi P4/533 noe særlig konkurranse. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Det er kun båndbredde Andreas! Det er mere som har innvirkning slik at AMD dra Intel til slutt! Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Forklar den siste setnigna der. Virker som der mangler et par ord.... Men... nå har intel fått opp dampen, så R&D avdelinga til AMD må virkelig henge i... Jeg har ikke troen på Socket A i fremtiden. Dette er tross alt bare en oppgradert socket7. Fremtidens prosessorer trenger MYE større båndbredde enn det socket A kan levere. Blir vel noen utskiftinger der samtidig med den nye PCI-Standarden (husker ikke på stående fot hva den heter, men den er hvertfall et 64-bits monster... Lenke til kommentar
BlackEagle Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Noen som har peil på når Thoroughbred kommer på markedet? Må ha ny CPU snart... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Tbread kommer vist i Mai iår. Vegard, se på ytelse boostet P4 får av å kjøre 533 bus - tror du ikke AMD må finne på noe å svare med, eller skal de begynne å justere XP ratingen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå