Finn-Hjalmar Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei folkens! Akkurat naa befinner jeg meg i Yankeeland, hvor jeg fant fort ut at spillene koster litt mindre enn i Norge. Men jeg lurer paa om det gaar ann aa spille amerikanske GC-spill paa en europeisk maskin? Er jo bare en miniDVD, saa det burde vel ikke vaere noe problem med PAL og NTSC-standardene og de greiene der? Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Men jeg lurer paa om det gaar ann aa spille amerikanske GC-spill paa en europeisk maskin? Nei, det går ikke, med mindre du bruker Freeloader - en liten hendig CD-sak til 200 kroner som lar deg spille alle standarder. Lenke til kommentar
Silkerampen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 En FreeLoader fra Datel løser det problemet. Lenke til kommentar
Covenant Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 åh. kjipe greier. surt at man ikke kan spille ntsc spill når det er så mye billigere... Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 For å utdype det Silkerampen sa så er det fullt mulig å spille ntsc spill på en europeisk gamecube så lenge du har en Freeloader. Denne kan kjøpes et utall av plasser på nett (anbefaler play.com) og i enkelte norske butikker (både ram&rom og spiderman her i byen har den). Den fungerer ved at du først setter i freeloader discen som så booter opp og etter kort tid ber den deg sette inn ditt utvalgte ntsc spill. Som jeg vet er det ingen spill som ikke fungerer med freeloaderen. Det er heller ikke noe problem med savegames fra amerikanske spill sammen med europeiske på samme minnekort, men for japanske spill må man ha eget minnekort. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 De har Freeloader til 200 KR på Platon i Bergen. Finnes sikkert billig andre steder også. Lenke til kommentar
Finn-Hjalmar Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Takker for svarene jeg fikk! 200 kr sparer man fort inn her i USA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå