Hchaugen Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Hei! Som tittel forklarer er jeg ute etter hjelp til valg av komponenter til bygg av gaming-pc. Er ute etter en "pakke" med det jeg trenger: -PC-Skjerm (Minimum 27")-Ny mus og tastatur Jeg har noen krav: 1. Den må være stillegående2. Den MÅ være rask. Makter ikke at ting går tregt.. 3. Helst et anonymt kabinett, uten noen form for led-lys. 4. Vil helst slippe å tenke på fornying på mange år. 5. Operativsystem inkludert. Har ikke noe behov for enorm lagring. Har satt budsjett på +- 30.000,- Betaler 500,- til den som kommer med et bygg som jeg er fornøyd med! Takk Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Det kommer nye gpuer og nye cpuer om noen få måneder så det å bruke 30.000 i dag blir litt waste of money.. Du blir helt klart fornøyd, men du får mye mer igjen for pengene om du venter.. Skulle du derimot kjøpe nå blir dette noe det du sikter etter: https://www.komplett.no/wishlist/shared/e0db9d9b-bf55-4c42-b319-a8994da95ea2 Mus og tastatur blir vanskelig å si noe på.. Jeg har valgt dette da jeg bruker det selv og er det beste jeg har hatt noen gang Budjsett er noe over, men se etter varer fra andre butikker / tilbud varer så sparer du mye.. Windows kjøper du via ebay til 40kr Endret 3. august 2018 av MrMidget 1 Lenke til kommentar
Primo Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Med et sånt budsjett er du ute etter det beste, og da bør du absolutt vente hvis det i det hele tatt er et alternativ for deg. Som jeg forstår dette, så vil ytelsen på den kommende generasjonen grafikkort sannsynligvis blåse det som finnes nå av banen, og muligens rocke (?) ved hele oppsettet ditt. Det er snakk om at nVidia vil lansere 20. August, men jeg vet ikke om dette er bekreftet. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Hei! Som tittel forklarer er jeg ute etter hjelp til valg av komponenter til bygg av gaming-pc. Er ute etter en "pakke" med det jeg trenger: -PC -Skjerm (Minimum 27") -Ny mus og tastatur Jeg har noen krav: 1. Den må være stillegående 2. Den MÅ være rask. Makter ikke at ting går tregt.. 3. Helst et anonymt kabinett, uten noen form for led-lys. 4. Vil helst slippe å tenke på fornying på mange år. 5. Operativsystem inkludert. Har ikke noe behov for enorm lagring. Har satt budsjett på +- 30.000,- Betaler 500,- til den som kommer med et bygg som jeg er fornøyd med! Takk HK: Z470 Asus Apex (August/september) Cpu: Intel 9900k (August/september) OS "disk" Intel Optane 905p 480GB RAM: G.skill 4400c19 2x8GB Skjermkort: Nyeste Gen nVidia "1180/2080" Dette er alt du trenger for at maskinen skal være veldig rask. GG 1 Lenke til kommentar
Hchaugen Skrevet 5. august 2018 Forfatter Del Skrevet 5. august 2018 Tusen takk for alle svar. Var ikke klar over at det kom nye kort ! Venter til disse kommer. Blir disse sluppet i hele verden samtidig? Lenke til kommentar
Hchaugen Skrevet 5. august 2018 Forfatter Del Skrevet 5. august 2018 Det kommer nye gpuer og nye cpuer om noen få måneder så det å bruke 30.000 i dag blir litt waste of money.. Du blir helt klart fornøyd, men du får mye mer igjen for pengene om du venter.. Skulle du derimot kjøpe nå blir dette noe det du sikter etter: https://www.komplett.no/wishlist/shared/e0db9d9b-bf55-4c42-b319-a8994da95ea2 Mus og tastatur blir vanskelig å si noe på.. Jeg har valgt dette da jeg bruker det selv og er det beste jeg har hatt noen gang Budjsett er noe over, men se etter varer fra andre butikker / tilbud varer så sparer du mye.. Windows kjøper du via ebay til 40kr Tusen takk! Men får ikke opp noe når jeg trykker på lenken. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Virker som du må være logget inn for at ønskelistene skal fungere... @hchaugenJa, alt skal komme samtidig i hele verden så vidt jeg kjenner til. Endret 6. august 2018 av MrMidget Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 HK: Z470 Asus Apex (August/september) Z470? Du mener vel Z390? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Tips til kabinett : Fractal Design Define R6 Tips til PSU : Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Z470? Du mener vel Z390? Ja Lenke til kommentar
Hchaugen Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 En kompis bygde denne til min bror. Men føler ikke at det er helt «dit jeg vil» med mitt bygg. Han fikk heller ikke ssd’n til å fungere og måtte kjøpe ny. Hva er bottleneck her? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Nå er ikke den CPU`en akkurat dårlig, men 8-serien er den nyeste på markedet nå.9-serien kommer om noen få måneder. Jeg ville ikke kjøpt en ny pc med en såpass "gammel" cpu i dag. Bottleneck blir da hovedkort og cpu som igjen gir tregheter til alt annet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 En kompis bygde denne til min bror. Men føler ikke at det er helt «dit jeg vil» med mitt bygg. Han fikk heller ikke ssd’n til å fungere og måtte kjøpe ny. Hva er bottleneck her? Ikke gå for X99 plattformen nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå