Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Studier som støtter behandling av Benzodiazepin Abstinens med Lyrica (Pregabalin)

KnutValentino

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter studier, artikler og lignende som enten bekrefter eller antyder at Lyrica (Pregabalin) kan være effektivt i behandlingen av Benzodiazepin Abstinens.

Noen av dere som vet om noen? 

Jeg forsøker forøvrig å finne slike kilder så jeg kan representere de ovenfor fastlegen min og dermed forhåpentligvis overbevise han om å la meg få forsøke Pregabalin (eller evt. Neurontin) når jeg atter igjen skal forsøke å seponere benzodiazepinene som jeg selvmedisinerer meg med, og som jeg nå har vært avhengig av i litt over 7 måneder.

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da flytter du bare problemet, for Neurontin/Lyrica er visstnok djevelske å slutte med.

Det blir nok ikke et problem, da det uansett er snakk om opptil 2 måneders bruk.

Skal også nevnes at det er ikke abstinensene i seg selv jeg er redd for, men refluks-abstinensene som jeg får av benzoene. 

For kvalme, diaré og influensalignende symptomer finnes det i det minste virkningsfulle medisiner for. Og dessverre så har jeg ikke noe annet valg.

Om Lyrica på Wikipedia så står det også skrevet bla. " ..t also has a low potential for abuse and dependence and may be preferred over the benzodiazepines for these reasons." under "Anxiety disorders".

Link: https://en.wikipedia.org/wiki/Pregabalin#Anxiety_disorders

Mener også å huske at det ble nevnt i en artikkel som jeg leste tidligere idag at bruk av Lyrica vil gjøre det lettere å slutte med benzoer. Hvilke abstinenssymptomer som er verst er også individuelt. 

Noen synes hjertebank og kramper er verre enn kvalme og oppkast, mens for meg er det omvendt.

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar

Du kunne finne akkurat det du vil på nettet, og garantert finnes der noen artikler som støtter under påstanden din.

Imidlertidig, som vitenskapsmann, vil jeg si at dette er den største feilen man gjør i medisin - lette etter det svaret man vil ha, kontra lete etter det riktige svaret. I medisinen må man ha et åpent sinn, og heller finne ut hvilket behandlingsregime som er best dokumentert for akkurat din sykdom/tilstand.

Jeg tror nok at å komme på fastlegens kontor med en artikkel om hva som fungerer, ikke kommer til å være en riktig fremgangsmåte. Hør heller hva han/hun anbefaler, eventuelt kan du bytte fastlege dersom du føler fastlegen ikke lytter til deg. Hvis fastlegen lytter til deg, skal du også lytte til fastlegen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...