benne123 Skrevet 29. juli 2019 Del Skrevet 29. juli 2019 Noen som fortsatt ikke har funnet plass å bo i Stavern ? Trenger noen å leie med! Lenke til kommentar
Dexterity Skrevet 29. juli 2019 Del Skrevet 29. juli 2019 Er også interessert i å spille litt fotball, skal gå i Stavern. Noen som vet om det er noen lag i nærheten, typ 4. div og under? Evt om studentene pleier å samle et lag. Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Er også interessert i å spille litt fotball, skal gå i Stavern. Noen som vet om det er noen lag i nærheten, typ 4. div og under? Evt om studentene pleier å samle et lag. https://www.phs.no/for-studenter/idrettslag-og-mesterskap/ Lenke til kommentar
Sindremannen Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Noen som vet om vi har «fri» i høstferien i B1? Har en kjæreste som har flytta langt langt vekk og har lyst til å kunne besøke i høstferien. Lenke til kommentar
Førstegangssøker Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Noen som vet om vi har «fri» i høstferien i B1? Har en kjæreste som har flytta langt langt vekk og har lyst til å kunne besøke i høstferien. I fjor hadde vi halvveis høstferie. Mener å huske vi hadde fri onsdag, torsdag og fredag, og med få timer mandag og tirsdag. Dette varierer dog fra klasse til klasse. Noen klasser hadde flere hele dager fri enn andre. Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 (endret) Noen som vet om vi har «fri» i høstferien i B1? Har en kjæreste som har flytta langt langt vekk og har lyst til å kunne besøke i høstferien. Nå har jeg ingen forutsetninger for å svare på hvordan dette er på PHS, men en gylden regel på høyskoler og universitet er at det nesten ikke er noe som heter fri, men man har studieuker hvor man ofte jobber med oppgaver eller leser pensum om det er sånn på phs også, så kan jo det gjøres hvor som helst i verden! Endret 30. juli 2019 av Oaaphs Lenke til kommentar
franskmannen Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Noen som vet når vi får studielån/stipend? Jeg har søkt om dette fra Lånekassen og mangler bare det siste kriteriet om å få godkjenning fra studiestedet.. Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Noen som vet når vi får studielån/stipend? Jeg har søkt om dette fra Lånekassen og mangler bare det siste kriteriet om å få godkjenning fra studiestedet.. Når du har betalt semesteravgift og skolen har bekreftet oppmøte så vil anta 2-3. skoledag tidligst. Lenke til kommentar
Phsspørsmål Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Noen som vet hvor mange forsøk man får på arbeidskravene? Typ, livredning, batong osv. Hvis man ikke består er det slik at man må vente til neste år med å prøve på nytt? Lenke til kommentar
hi123 Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Ettersom det er mye obligatorisk, er det mulig og for eksempel reise vekk en langhelg? Eller er det sånn at det er obligatorisk skole mandag-fredag? Hvis noen vet Lenke til kommentar
Førstegangssøker Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Noen som vet hvor mange forsøk man får på arbeidskravene? Typ, livredning, batong osv. Hvis man ikke består er det slik at man må vente til neste år med å prøve på nytt? Vanligvis 3. Forsøkene kommer ganske tett så du trenger ikke vente til neste år Lenke til kommentar
Phsspørsmål Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Vanligvis 3. Forsøkene kommer ganske tett så du trenger ikke vente til neste år 3 på samme dag eller et forsøk på 3 forskjellige dager? Hva skjer evt hvis en ikke består 3 ganger? Lenke til kommentar
Stromae Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Blir det problematisk å jobbe på barnevernsinstitusjon i feriene i løpet av de 3 årene på phs? Eller er det kun et problem under "aktiv studietid"... jeg kjenner at jeg kan for lite om dette. Lenke til kommentar
AnonymPHS Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Hei! Er litt stresset over at jeg ikke har fått noe mail eller liknende fra PHS om oppmøte m.m. Har fått plass og takket ja, men enda ikke fått noe informasjon utover det. Har dere andre fått dette? Lenke til kommentar
StudentSOF Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Hei! Er litt stresset over at jeg ikke har fått noe mail eller liknende fra PHS om oppmøte m.m. Har fått plass og takket ja, men enda ikke fått noe informasjon utover det. Har dere andre fått dette? Det trenger du ikke stresse over. I velkomstbrosjyren står det at vi ikke får det før noen dager før skolestart Lenke til kommentar
AnonymPHS Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Det trenger du ikke stresse over. I velkomstbrosjyren står det at vi ikke får det før noen dager før skolestart Okei, så bra! Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
phs2019 Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Det står jo nok info i brev på samordna opptak? (Oppmøte osv står jo der) ? Mer info kommer vel når skolen starter Lenke til kommentar
Førstegangssøker Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 3 på samme dag eller et forsøk på 3 forskjellige dager? Hva skjer evt hvis en ikke består 3 ganger? Forskjellige dager. Gjerne en måneds tid mellom. Hvis du ikke består får du ikke ta eksamen Lenke til kommentar
Førstegangssøker Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Blir det problematisk å jobbe på barnevernsinstitusjon i feriene i løpet av de 3 årene på phs? Eller er det kun et problem under "aktiv studietid"... jeg kjenner at jeg kan for lite om dette. Ikke problematisk. Du kan jobbe hvor du vil bortsett fra under studieåret B2. De andre semestrene samt sommer kan du jobbe hvor du vil Lenke til kommentar
AnonymPHS Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Hei! Er det noen som har fått aktivert brukerkontoen sin enda? (Se https://www.phs.no/for-studenter/ikt-for-studenter/). Jeg får ingen sms med aktiveringskode, andre som sliter med dette eller er det ikke noe å tenke på før studiestart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg