Krimt3k Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 Leser at det er forventes at antall studenter reduseres til 400 fra og med neste år (2020). Det vil jo gjøre jobbmulighetene adskillig bedre for studentene som begynner neste år. Muligens drøye et år? Vet ikke helt. Jobbgarantiene er fortsatt dårlige, så det er vel ingen som vet. Men det blir mindre konkurranse om plassene ja. Har vanskeligheter for å tro at det blir voldsomt bedre. Lenke til kommentar
Cat94 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Hvordan kle seg til egnethetsvurdering? Om gruppeøvelsen er veldig fysisk bør en vel ha treningsklær? Noen som vet? Lenke til kommentar
Max123 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Hvordan kle seg til egnethetsvurdering? Om gruppeøvelsen er veldig fysisk bør en vel ha treningsklær? Noen som vet? Ingenting fysisk. Kle deg i vanlige klær. Ikke slask, men ikke pyntet(dress) heller. Lenke til kommentar
camilla9 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 I dag var det opptaksprøver og det ble bestått! Superhyggelige folk, både de andre som var på opptak og instruktørene. Så da gjenstår intervjuene! Er superspent. Noen som har vært inne på intervju allerede? 1 Lenke til kommentar
Amalie96 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Jeg skal på egnethetsvurdering i Oslo nå på torsdag 12:40. Må fly inn på dagen og lurer litt på hvor lang tid dette tar med tanke på fly hjem igjen.. når kommer neste pulje? Lenke til kommentar
Kellin Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Jeg har vært på egnethetsvurdering. Startet 12.40 og var ferdig 14.40 ca. Jeg fikk intervjuet rett etter gruppeøvelsen da. Noen måtte vente til jeg var ferdig før de fikk komme til, så beregn rundt 3 timer kanskje? For øvrig gikk jeg med en svart dongeribukse og en casual men presentabel skjorte 1 Lenke til kommentar
XYX Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Jeg spurte personen jeg avtalte egnethetsvurdering med etter de fysiske testene. Hun sa alt mellom to og fire timer, ettersom hvor lenge du må vente mellom gruppeoppgave og intervju Lenke til kommentar
Max123 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Noen som har hatt egnethetsvurdering som også hadde i fjor, som kan fortelle om de har endret opplegget? Vil selvsagt ikke vite innholdet, men er veldig nysgjerrig på om det er endringer i oppsettet! Lenke til kommentar
Hel245 Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Er det noen som tror eller vet utfra tidligere hvilken uke skolestart blir i år?? Lenke til kommentar
Dagali Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 B1 startet 13. august i fjor, tipper første skoledag blir 12. august i år. Lenke til kommentar
Frihet Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 B1 startet 13. august i fjor, tipper første skoledag blir 12. august i år. Studieåret 2019/2020 starter i uke 34 for alle bachelorstudenter https://www.phs.no/for-studenter/oppslagstavla/studiestart-august-20191/ Lenke til kommentar
phs2019 Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Litt dumt spørsmål, men når skoleåret starter 19. august, så vil det altså være fadderuke resten av uke 34? (og info om skoleåret)Har studert tidligere, men kommer ikke på hvordan det var Lenke til kommentar
Hel245 Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Litt dumt spørsmål, men når skoleåret starter 19. august, så vil det altså være fadderuke resten av uke 34? (og info om skoleåret) Har studert tidligere, men kommer ikke på hvordan det var Da regner jeg med at fadderuken starter den 12 august? Lenke til kommentar
Dagali Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 I fjor gikk fadderuka parallelt med første skoleuka. Første skoleuka er uansett ganske rolig med stort sett informasjon, prøving av uniform osv. Så er det litt mer liv på kveldstid Lenke til kommentar
Delta04 Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Hei! Har lest en del her i tråden de siste dagene, mye bra info! Er selv førstegangssøker og var på egnethetstesten i går. Gikk over all forventning egentlig! Gruppeoppgaven gikk bra slik som jeg hadde forutsett, men ble positivt overrasket av intervjuet da jeg trodde jeg kom til å sitte helt stille og ikke ane hva jeg skulle si. Har konkurransepoeng på 55 så er egentlig mest spent på første uken i juli om jeg blir funnet egnet.. Lykke til med fysisk og egnethetstesten for de som enda ikke har gjennomført det! Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Hei! Har lest en del her i tråden de siste dagene, mye bra info! Er selv førstegangssøker og var på egnethetstesten i går. Gikk over all forventning egentlig! Gruppeoppgaven gikk bra slik som jeg hadde forutsett, men ble positivt overrasket av intervjuet da jeg trodde jeg kom til å sitte helt stille og ikke ane hva jeg skulle si. Har konkurransepoeng på 55 så er egentlig mest spent på første uken i juli om jeg blir funnet egnet.. Lykke til med fysisk og egnethetstesten for de som enda ikke har gjennomført det! Gratulerer med vel gjennomført! Blir noen lange uker fremover nå da ja. Utifra hva jeg har forstått så samles vel nemda rett etterpå og fatter en avgjørelse, så litt synd man må vente opp mot 2 måneder for enkelte. Lenke til kommentar
CallValley Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Spørsmålet er sikkert stilt her inne tidligere, men hvordan fungerer et eventuelt avslag på egnethetsvurdering i praksis? Er det slik at man får en mail før hovedopptaket om at man er funnet uegnet? Lenke til kommentar
StudentSOF Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Spørsmålet er sikkert stilt her inne tidligere, men hvordan fungerer et eventuelt avslag på egnethetsvurdering i praksis? Er det slik at man får en mail før hovedopptaket om at man er funnet uegnet? Du får svar i starten av Juli hvis du ikke er egnet. Hvis du er egnet får du ingen mail. Jeg fikk mail i fjor 05.07.2018. Da står det at du ikke er egnet, og hvorfor. Også får du en dato hvor du kan ringe de og få utdypet begrunnelse for avslaget. Lenke til kommentar
CallValley Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Du får svar i starten av Juli hvis du ikke er egnet. Hvis du er egnet får du ingen mail. Jeg fikk mail i fjor 05.07.2018. Da står det at du ikke er egnet, og hvorfor. Også får du en dato hvor du kan ringe de og få utdypet begrunnelse for avslaget. Det gir mening. Det betyr at jeg med sikkerhet ble funnet egnet da jeg søkte i 2017. Noen som har kjennskap til om slike opplysninger blir lagret - altså at man har blitt funnet egnet ved tidligere søknadsår? Jeg forstår selvsagt at man må gjennom denne delen, som alle andre, men det virker jo litt merkelig at man plutselig kan bli funnet uegnet om han har kommet gjennom tidligere? Uansett, krysser fingrene for at dette skal gå veldig bra uansett. :-) Man jo må bare se på det som en uformell prat, være ærlig med seg selv, og vise hvilken person man faktisk er. Lenke til kommentar
Vi får se Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Er det mange her som har søkt i Bodø og hva ligger dere på i snitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg