AnonymDiskusjon Skrevet 2. august 2018 Forfatter Del Skrevet 2. august 2018 Såklart politiet stiller opp. I tillegg til at dette kan ha stor betydning for din far, er jo slik dialog også med på å lette jobben dems i forbindelse med den typen oppdrag. I tillegg til håndhever er de også serviceinstans. Det kan dog svare seg å vente til din far har blitt stabil. Anonymous poster hash: 80c07...c05 Flott, da hører jeg med dem når de har mulighet til å ta en prat med ham og så satser jeg på at det vil gjøre oppfatningen hans av politet blir positivt farget. Ja, jeg hadde planer til å vente til han er bedre. Anonymous poster hash: 4cc80...254 Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 måtte sitte så lenge pga undersøkelser og ditt og datt, var vel også pga at advokaten min ikkje ville føre saken på min side Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) Hvis din far skulle hentes for å innlegges på psykiatriske institusjon, så kan jeg ikke fatte hvordan det skal få noe annet etterspill enn at.. han legger inn på en psykiatrisk institusjon. Som andre har nevnt burde politiets toleransegrense være meget høy når det gjelder psykisk syke mennesker. Endret 2. august 2018 av Vegard# Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. august 2018 Forfatter Del Skrevet 2. august 2018 måtte sitte så lenge pga undersøkelser og ditt og datt, var vel også pga at advokaten min ikkje ville føre saken på min side Skjønner, takk for at du svarer. Anonymous poster hash: 4cc80...254 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. august 2018 Forfatter Del Skrevet 2. august 2018 Hvis din far skulle hentes for å innlegges på psykiatriske institusjon, så kan jeg ikke fatte hvordan det skal få noe annet etterspill enn at.. han legger inn på en psykiatrisk institusjon. Som andre har nevnt burde politiets toleransegrense være meget høy når det gjelder psykisk syke mennesker. Ja, det er jo egentlig det jeg óg tror nå etter å ha lest over svarene som jeg har fått her. Anonymous poster hash: 4cc80...254 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Jeg tror denne lovbestemmelsen fra straffeloven må være relevant: § 20. Tilregnelighet For å kunne straffes må lovbryteren være tilregnelig på handlingstidspunktet. Lovbryteren er ikke tilregnelig dersom han på handlingstidspunktet er a) under 15 år,b) psykotisk,c) psykisk utviklingshemmet i høy grad, ellerd) har en sterk bevissthetsforstyrrelse.Bevissthetsforstyrrelse som er en følge av selvforskyldt rus, fritar ikke for straff. https://lovdata.no/NL/lov/2005-05-20-28/§20 Man skulle vel tro at det som blir diagnose eller konklusjon ved innleggelse også er av betydning. Det samme gjelder hvis det er rus inne i bildet. Endret 3. august 2018 av arne22 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2018 Forfatter Del Skrevet 5. august 2018 Jeg tror denne lovbestemmelsen fra straffeloven må være relevant: https://lovdata.no/NL/lov/2005-05-20-28/§20 Man skulle vel tro at det som blir diagnose eller konklusjon ved innleggelse også er av betydning. Det samme gjelder hvis det er rus inne i bildet. Ok, takk for svar. Han har ikke fått noen diagnose ennå som jeg vet eller har fått vite om, men jeg tror at det er ganske sannsynlig at han kommer til å bli diagnostisert med en eller annen psykoselidelse. Anonymous poster hash: 4cc80...254 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå