8DX8QO0Y Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 0.8 satoshi... Hvor mye er det i kroner? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 0.8 satoshi... Jeg spør kun av uvitenhet, er ikke 1 satoshi det minste man kan betale med Bitcoin? Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Gull har flere både praktisk og fornuftige bruksområder i tillegg til rent prydbruk. Det benyttes gull i elektronikk, som skydd mot oksidering, beskyttelse mot infrarød stråling og i mange land brukes også gull fortsatt mye brukt av tannleger. Fremtiden til bc skal jeg være veldig forsiktig med å spå. Når det gjelder kryptovaluta generelt så tror jeg ikke det blir borte. At mange innen bank og finans er skeptiske til kryptovaluta og benytter mer eller mindre kreativ argumentasjon for å disse kryptovaluta er jo det egentlige bevist på at det har livets rett. Om feks disse sentralbankene var så sikre på at kryptovaluta vil forsvinne så skulle de jo ikke trengt å bruke særlig mye tid på kommentere det. Når de føler sin egen eksistens truet så er det klart da er det bare til å starte å rope ulv. En kamerat som jobber i bank fortalte at de er livredde for bitcoin... Finner de ut at du har bitcoin havner du på en "liste", altså det er noe de bemerker seg. Dette sier litt spør du meg. Det sier mye ettersom krypto valuta er svært egnet for kriminelle transaksjoner.... Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 (endret) Det sier mye ettersom krypto valuta er svært egnet for kriminelle transaksjoner.... Ja er de nå egentlig det? Det er vel strengt tatt langt enklere å mindre pes å betale kontant enn med krypto valuta om du er kriminell? Det med at alle transaksjoner logges og at historikken ikke forsvinner må vel gjøre sitt til at bc o.l etterhvert kanskje ikke er like attraktivt som betalingsmiddel for kriminelle? Har ikke satt meg godt nok inn i cryptocurrencies til å kunne konkludere rundt dette så derfor jeg spør? Inntrykket mitt er at stadig flere ordinære nettbutikker og normale handelsplasser aksepterer feks bc, og at bc og andre i veldig stor grad handels av ordinære mennesker som ønsker å investere mtp verdistigning, eller som bare ønsker å ha penger plassert i en alternativ valuta om det en dag skulle dukke opp en situasjon som tilsier at det kan være smart å ha satt litt tilside. Innskuddsrenta er jo lavere enn inflasjonen så penger i banken er jo det samme som å tape verdier hvert år, slik det er nå. Og det tror jeg har medvirket til at mange helt ordinære folk har startet med cryptovaluta. Så er det jo også mange spekulanter i disse valutaene. Alt fra fond og profesjonelle investorer samt semi-proffe investorer som ønsker kjapp avkastning. Endret 5. august 2018 av bojangles 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Jeg spør kun av uvitenhet, er ikke 1 satoshi det minste man kan betale med Bitcoin?I betalingskanalene kan du bruke millisatoshis. Det vil dog bli avrundet når en betalingskanal eventuelt settles til blockchain, siden den har satoshi som minste enhet ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå