Arodem Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Tamriel Rebuilt har sluppet stort nytt landområde med nye historier og oppdrag.Ambisiøs Morrowind-mod har fått en stor oppdatering Lenke til kommentar
11conan11 Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Mente du: en stor ... (haha du trodde du fikk en kommentar, men er bare skrivefeilskverullanti!) Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Har noen testa dette her inne? Linken til nexusmods funker forresten ikke. Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Morrowind bruker vel ikke Havok fysikk motoren og kan derfor ha mye større kart en spillene etterpå som; oblivion, Skyrim, Fallout 4. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Nja. Alle motorene skalerer seg etter det som er nødvendig. Årsaken til at nettopp Morrowind brukes er nok fordi slike ambisiøse prosjekter tar lang tid. Morrowind har også forblitt en hjørnestein i TES-serien som det siste ekte RPG-spillet, så det er stor interesse i å holde Morrowind i live. Jeg er mest engasjert i OpenMW-prosjektet, som ombygger Morrowind sin motor med åpen kildekode, og skaper uendelig potensiale for forbedringer og videreføring av spillet. 1 Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Beyond Skyrim teamet skrev noe om at vis du gjorde kartet større enn Skyrim så gikk alt av fysikk til helvete... Maks størrelse er visst 128x128 cells. Fra -64 til +64. Alt over å havok flipper ut. Dette gjaldt Skyrim. Kan være det er fikset i SSE og Fallout 4. Men tviler da F4 er veldig lite kart. (samme gjelder Skyrim) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Nå forstår jeg. I følge Bethesda så skal den buggen være fikset i nyere Havok. Lenke til kommentar
K§H Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Har noen testa dette her inne? Linken til nexusmods funker forresten ikke. Ja, spiller aldri Morrowind uten Tamriel Rebuilt. Men det er nok enklest å bare laste det ned fra de offisielle sidene og det er også viktig å huske linjene som må legges til i ini-filen. Skal være gode instruksjoner på siden. TR er et helt rått prosjekt og de holder etter min mening høyere nivå enn Bethesdas opprinnelige innhold øver absolutt hele linja - denne gjengen har virkelig lest TES-lore når de utarbeider områder og oppdrag osv. Anbefales på det varmeste! 1 Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Har noen testa dette her inne? Linken til nexusmods funker forresten ikke. Ja, spiller aldri Morrowind uten Tamriel Rebuilt. Men det er nok enklest å bare laste det ned fra de offisielle sidene og det er også viktig å huske linjene som må legges til i ini-filen. Skal være gode instruksjoner på siden. TR er et helt rått prosjekt og de holder etter min mening høyere nivå enn Bethesdas opprinnelige innhold øver absolutt hele linja - denne gjengen har virkelig lest TES-lore når de utarbeider områder og oppdrag osv. Anbefales på det varmeste! Det er jo kjempe nyheter! Dette må jeg få prøvd. Tusen hjertelig takk for svar ☺ Lenke til kommentar
K§H Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Det er jo kjempe nyheter! Dette må jeg få prøvd. Tusen hjertelig takk for svar ☺ Når jeg tenker meg om så er det Nexus jeg selv brukte for å laste inn Tamriel Rebuilt, man må bare huske endringene i ini-filen. Linjene etter "Archive1=Bloodmoon.bsa" (to linjer) må legges til ini-filen under headingen "[Archives]" for at det skal fungere, forutsatt at du spiller GOTY utgaven med begge utvidelsene, og at de ikke har forandret dette fra siste versjon av TR: Archive 0=Tribunal.bsa Archive 1=Bloodmoon.bsa Archive 2=PT_Data.bsa Archive 3=TR_Data.bsa Jeg vil også anbefale Morrowind Rebirth som er en stor overhalingsmod som best kan beskrives som "forbedret vanilla" - de har balansert spillet mye bedre og lagt til masse innhold i spillverdenen som egentlig Bethesda burde lagt inn selv, f.eks en liten forstad til byen Vivec, slik at det virker mer "realistisk" - men alt er helt lore-friendly og det føles som om spillet har vært sånn fra begynnelsen. Rebirth inneholder også en uoffisiell patch som fikser mange "broken quests" som Bethesda ikke gadd å fikse etter sin siste patching av spillet. Til slutt bør ingen spille Morrowind uten MCP (Morrowind Code Patch) som fikser mange problemer i motoren og som f.eks tilpasser kartet i spillet så det passer med det utvidede kartet i Tamriel Rebuilt. Så selv spiller jeg aldri uten MCP, Rebirth (som også inneholder en community-patch) og Tamriel Rebuilt. For de som er opptatt av en autentisk opplevelse, så kan jeg garantere at dette oppsettet ikke rokker ved den følelsen i det hele tatt, men alt MÅ være slik man husker det og ikke bedre Dette oppsettet lar deg også spille i 1920x1080. 1 Lenke til kommentar
K§H Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 skal være: *om ikke alt MÅ være slik man husker det og ikke bedre. (Er det ikke mulig å redigere poster her i det hele tatt?) Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) skal være: *om ikke alt MÅ være slik man husker det og ikke bedre. (Er det ikke mulig å redigere poster her i det hele tatt?) Du bedre svar kunne jeg ikke drømt om. Skal få til de ekstra linjene i ini fila. Husker jeg rota litt med samme fila i skyrim. Om jeg skulle tilfeldigvis treffe deg en gang her i livet må du la meg spandere en kald en på deg! ☺ For å redigere posten må du inn på forumet og redigere der. Er en lenke ditt rett før kommentarfeltet starter. Endret 7. august 2018 av Peteguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå