Gå til innhold

Hvilken mobil er best?

Anbefalte innlegg

Har hatt samsung siden galaxy s2 kom ut. Når har jeg en galaxy s7 edge, men batteriet begynner å bli dårlig etter 2 år. Nå tenker jeg på å kjøpe meg en ny mobil. Men usikker på hvilken...

Først sto valget mellom iphone og samsung. Men etter å ha vært hos flere butikker som selger mobiler, anbefaler alle den nye huawei. Jeg liker samsung godt, derfor jeg ikke har byttet til noe annet. Men på s7 edge har jeg ikke opplevd den beste batterikapasiteten. 

Er det noen der ute som har erfaring med som kan fortelle litt om batterikapasitet osv:

Samsung galaxy s8/s8+ eller s97s9+

Iphone 7 plus eller 8 plus

Huawei P20 Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det ikke er god invistering å kjøpe mobil nå, vent heller til slutten av året, jeg ser etter 5g og esim og større og raskere lagringplass. Skal du kjøpe mobil bør du kjøpe brukt men da er ofte dårlig batteri og slitt mobil det du får.

Lenke til kommentar

Er vel stort sett bare å grave seg inn et par tester, og /eller youtube reviews. 

Her er tek.no sin rangering: 

https://www.tek.no/tester/mobiltelefon?limit=10&timespan=all&type=products&sortBy=tek_review_rating_dynamic&sortDir=desc

Les også her, tror Huawei Mate 20 Pro kan bli spennende. 

https://www.tek.no/artikler/na-kommer-mobilrushet/442703

Personlig så er Google Pixel serien omtrent det eneste jeg er interessert i pga ren Android og fantastisk kamera. Har Pixel 2 nå, og skulle Pixel 3 komme til Norge til en overkommelig pris til høsten så blir det kanskje en investering :)

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huawei P20 Pro har vel meget god batteritid, kanskje litt aggressiv RAM-styring som avslutter apper som ligger i bakgrunnen.

Av Samsung sine så hadde jeg kun vurdert S9+, en del bedre batteritid enn minstemann S9 (vil ikke anbefale S8/+ kun pga jeg personlig ikke ville kjøpt en "eldre" modell).

iPhone 8+ kjenner jeg ikke så mye til ang batteritid.

Selv vil jeg anbefale OnePlus 6, som har meget god batteritid, og raskeste lading jeg vet om (ja Huawei har også meget rask lading). Rask og snappy i bruk, og mye telefon for pengene.

Lenke til kommentar

Har p20 pro og er meget fornøyd. Den har litt gammel maskinvare, men for meg som ville ha et knall kamera og god flyt så holder den i massevis. Batteritid er knall, lader maks 3 ganger i uka, oftest 2. Jeg har ikke et veldig tungt bruksmønster som du sikkert skjønner. 

Hvis du kan vente ville jeg ventet på mate 20 pro, da det ser ut til å bli et knallkjøp, avhengig av pris.

Hva gjelder andre telefoner så er det vel litt hipp som happ hva du velger i toppklassen, de færreste skiller seg jo nevnverdig ut idag. P20 pro har kameraet som det store trumfkortet + stort batteri, så hvis de to tingene er viktig for deg så er det et godt kjøp. Ellers kan du likegreit gå for s9/v30/xz2/whatever

Endret av fiskerdigg123
Lenke til kommentar

Jeg sier Oneplus 6 om du vil ha en flott mobil hvor du får veldig mye for pengene. Jeg har en Oneplus 3 liggende som jeg kjøpte billig for å ha en mobil å leke med når det gjaldt root'ing o.l. for litt over ett år siden og den føltes fortsatt kjapp for en flere år gammel Android-mobil og får stadige oppdateringer fra Oneplus.  

Personlig må jeg dessverre velge mellom Samsung eller Apple for å kunne bruke arbeidsgivers epost- og kalender-løsning, ellers ville jeg med stor sannsynlighet gått for Oneplus 6 256 GB nå i tillegg til iPhone X'en min.

Lenke til kommentar

Når det gjelder batteritid så er vel alle like gode. Men av og til så hender det at en får en telefon hvor batteriet ikke er bra i det hele tatt.

Det stemmer ikke. Batteritiden er et resultat av hvilken SOC som benyttes, skjermstørrelsen og skjermteknologien, størrelsen på batteriet og SW. Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...