Gå til innhold

[Løst] Windows 10 strøm alternativer resetter seg

Gjest Slettet-23ll7q82UE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-23ll7q82UE

Hei, jeg har et forbaska irriterende problem i windows 10. Hver gang jeg har starter maskina, så er det satt tilbake til "balansert" strøm alternativ. Jeg vil jo selvsagt

ha den på "høy" på en stasjonær PC. Etter mye googlling fant jeg ut at å gå i windows CMD og skrive " powercfg –restoredefaultschemes " så fikk jeg satt den på " høy " igjen. 

Hvis ikke skriver " powercfg –restoredefaultschemes " er den låst til balansert strømplan. Men uansett når jeg starter maskina på nytt må jeg gjøre det samme hver forbaska gang.

Noen som kjenner til dette problemet og hvordan det kan løses?

Et annet problem, er at når jeg skrur av maskina...så husker windows hvilke program og nettleser som var oppe sist...og loader dette opp igjen, fremfor å helt "clean" hvis dere skjønner.

Noen som har svar på disse irriterende problemene? :-( 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Balansert strøminstilling vil ikke påvirke ytelsen til datamaskinen på noe vis du burde legge merke til. Du kan eventuellt gå dypere inn i innstillingen å fininstille dersom du mener noe burde justeres.

Skrur du av maskinen med å skru den av via startmenyen? Du kan muligens skru av fastboot i bios for å få en mer fullstendig nedstengning av maskinen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE

Problemet er at hver gang jeg gjorde en endring, ble den resatt tilbake til utgangspunktet. "Balansert" var det eneste alternativet jeg hadde.

Heldigvis fant jeg en work around som fungerte utmerket, til microsoft fikser dette. 

Og tro meg, jeg prøvde absolutt alt som var. Skal ganske mye til for at jeg må spørre andre om hjelp, men takk for alle tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...