pmatuba Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei! Jeg har fått i oppdrag fra min far å finne ut hvilken lappis han bør kjøpe seg. Han driver eget firma med salg. Kundeoppfølging, kalender, mail, tekstbehandling, internett, regnskap og litt bildebehandling er stort sett det han bruker maskina til. Altså, en kontor-pc. Han prioriterer på følgende måte: 1: Skjerm (størrelse og klarhet) 2: Stabilitet (har ikke peil selv til å fikse) 3: Ytelse (bør holde en stund...) 4: Støynivå (ikke FOR mye viftestøy) 5: Mobilitet (han trenger en stasjonær som han kan ta med ut av og til) 6: Image, grad av "kul-het" osv Altså, han er praktisk anlagt, og skjerm og stabilitet er viktigst for han. Jeg har sett på Toshiba P20-104 (de har den på www.ekjop.no til knappe 18k). Har noen erfaringer med denne? Alle tips mottas med takk! Jeg bruker selv en Compaq Evo N400c ultraportabel, og har problemer med å forstå hvorfor noen vil drasse rundt på 5 kilo pc når de skal på kundebesøk. Han ser ikke det som et problem... Som sagt; alle tips og forslag mottas med takk!! Vennlig hilsen Pål Lenke til kommentar
Filla Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 1: Skjerm (størrelse og klarhet)2: Stabilitet (har ikke peil selv til å fikse) 3: Ytelse (bør holde en stund...) 4: Støynivå (ikke FOR mye viftestøy) 5: Mobilitet (han trenger en stasjonær som han kan ta med ut av og til) 6: Image, grad av "kul-het" osv Prøver å ikke være en sånn som bare anbefaler den maskina jeg har sjøl, men akkurat i dette tilfellet tror jeg den passer, nemlig DELL i8600. 1 - Fin 15,4' skjerm, med fin oppløsning (om du velger bort den minste) 2 - Safe og kjent teknologi (Centrino) 3 - God ytelse 4 - Lavt støynivå i forhold til desktoperstattere (ingen lyd i det hele tatt ved bruk av office-programvare og lign) 5 - i8600 er stor for å være Centrino, men har god batterikapasitet og stor skjerm 6 - "kulhet" hehe, vet ikke om i8600 er så kul, men man kan få den i 5 forskjellige farger i det minste. ohh ja, LYKKE TIL ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå