Avloey Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Hvor lang tid bruker politiet på å spore ip-adresse i en sak som haster? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Spørs hvilken plattform det er snakk om. Alt i fra 1 dag til måneder. Lenke til kommentar
Avloey Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 Spørs hvilken plattform det er snakk om. Alt i fra 1 dag til måneder. Det gjelder sidetmedord.no chatten. Man trenger ikke å registrere seg for å chatte, så mulighetene for å finne det ut er vel mindre da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Det gjelder sidetmedord.no chatten. Man trenger ikke å registrere seg for å chatte, så mulighetene for å finne det ut er vel mindre da. Dette vil jeg tro går relativt fort (gitt at politiet prioriterer det) da dette etter all sannsynlighet er en enkel plattform å knekke. Lenke til kommentar
Avloey Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 Dette vil jeg tro går relativt fort (gitt at politiet prioriterer det) da dette etter all sannsynlighet er en enkel plattform å knekke. Tror du det er stor sannsynlighet for at det blir prioritert? Det gjelder noen som har planlagt å ta selvmord, skrevet for snart 1 time siden. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Hei Avloey. Jeg ser du skriver at noen har prøvd å skrive på en nettside der man blant annet har skrevet noe som omhandler selvmord. Jeg tror det er lurt at du snakker litt med vedkommende, eller nærmeste pårørende, slik at vedkommende får en mulighet til å oppsøke hjelp. Jo tidligere man får hjelp i en slik situasjon, jo bedre. I denne saken er det ikke politiet man skal frykte. Jeg ville vært mer redd om denne personen du skriver om ikke får hjelp for sine utfordringer. Er man i en slik mørk situasjon, er det ikke like lett å finne veien ut selv. Da kan det være lurt å oppsøke hjelp og ha noen å snakke med. Vi pleier alltid å oppgi tips til kontaktpunkter for å få hjelp for de som gir et aktivt uttrykk for selvmord på forumet. Kanskje denne informasjonen også kan være grei å ha for den du kjenner? Telefontilbudene er lavterskel kontaktpunkt og kan være en ide å prøve ut i første omgang. Da ser man kanskje at man heller ikke er alene i verden med å ha slike utfordringer, Jeg ønsker både deg og den du kjenner lykke til i en slik situasjon som denne. Hilsen KVTL Kopi av kontaktinformasjon vi sitter på: Kriseinformasjon i nødstilfelleKrisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 22 40 00 40 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til søndag 18:30-22:30)Akutt selvmordsfare? Ring 113Legevakt: 116 117 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg