Gå til innhold

Demovarer fra Komplett..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte ett demobrukt NF7-S 2.0 for en stund siden og det var super ustabilt når jeg fikk det . Lagde en retursak og fikk ett helt nytt kort . Så jeg vet ikke helt

om jeg ville kjøpt hovedkort til hovedpc'en min demobrukt , men du kan jo satse på ett doa/defekt kort og spare litt penger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

kjøpte et demokort til hovedmaskinen og har ikke hatt noen som helst form for problemer med det.

hvis noe går galt har du uansett samme rettigheter.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et demobrukt HK fra komplett.

Det var ustabilt til tusen.........ble en retursak og jeg fikk nytt HK.

Mistenker at de selger returvarer som andre har hatt trøbbel med, HK som jeg kjøpte fungerte jo ved første øyekast, men ved bruk meldte problemene seg.

Hvem vet, kanskje er det du som får kortet neste gang......

Lenke til kommentar

Jeg bare tenkte å legge til standardadvarselen:

Husk at det som oftest IKKE følger med (s)ata-kabler + annet ekstrautstyr, pleier bare å være hovedkortet. Så hvis du trenger kabler og slikt så må du legge til det på prisen..

Jeg har kjøpt kort og det har fungert, men det er sikkert endel kort som er kommet i retur og har problemer - det vet du ikke før du har prøvd :wow:

Bare slik at du ikke blir unødvendig skuffet.

Lenke til kommentar

Har jeg altså samme retigheter med et demobrukt som et helt nytt?

F.eks angående retur hvis det er føkka og slikt?

Disse demobrukte hovedkortene skal de ikke ha en viss standard da?

f.eks at de fungerer slik som de skal, bortsett fra at de kan ha merker, litt riper og annet som ikke er så nøye for de som ikke gnikker og polerer hardwaren sin hver eneste dag..

Lenke til kommentar

Naa maa du ikke tro at riper betyr ingenting, dette kalles elektromagnetisk skader, uansett hvor liten ripe du har, kan det vaere at enkelte av kretsene du har i hovedkortet, kan ha fatt denne elektriske impulsen(statisk elektrisitet), du kan ikke se skaden, men du kan merke den, alt fra forste bruk til det neste aaret. Hardware skal beskyttes og oppbevares som ditt eget barn.

Saa en video fra western digital som beskrev ganske godt og greit allt om esd, stot osv... Tror det er fortsatt mulig a alaste den ned, kan desvrre ikke soke etter url naa... Men den "guiden" er fryktlig nyttig!!!

Lykke til, noen ganger kan du gjore et skikkelig roverkjop, bare en kunde som bestilte feil, eller ikke betalte, etc... Og andre ganger kan det vaere skikkelig "junk". Det er en risk som du maa vurdere aa taa, billigst betyr ikke alltid det beste, trade off om du vil ta det amerikansk, du kjoper noe billigere, men muligens daarligere kvalitet, og kan ha okt nedetid, er du taalmodig og haar nok av tid,

Saa er dette det riktige valget!

Beklager, litt for langt dette...

Lenke til kommentar

Har bestilt noen demovarer gjennom tidene, men vær forsiktig hva du kjøper. Switcher,huber, cd/dvd/brenner osv. sånne ting er bra og kjøpe. Hovedkort, skjermkort, lydkort osv. er ikke så bra å kjøpe, man vet ikke om det har blitt tråket på før, men en switch tåler kansje og bli tråket på.

Håper du skjønner du hva jeg skal frem til!

Lenke til kommentar

legg merke til forskjellen på demo og demo1 hos komplett

-demo er kort som er levert tilbake av brukere - disse er testet, og det skal ikke være noen feil på de

-demo1 er erstatningskort fra produsenter. Disse kommer gjerne i forpakning med alt av kabler og drivere. Jeg kjøpte demo1 og fikk alt med

Komplett pleier da virkelig å informere om eventuelle mangler ved demovarer?

Lenke til kommentar

Viktig det enden skriver her, ja. Jeg fikk en grundig innføring i dette da jeg var nede og kjøpte et demohk i går (MSI K7N420).

Dette var demo1 elns, de hadde 98 stk på lager (sjefen som hadde bommet litt på etterspørselen, visstnok), jeg betalte 350,- og fikk kortet i retailpakke, med alle kabler og sånt. Skal montere det hjemme hos familien i jul, så jeg er litt spent på hvordan det funker. Det luktet iallefall flunkende ny elektronikk av det.

Demo-kortene kan også være reparert, så det er greit å forhøre seg litt hvis man har mulighet til det.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en flatskjerm og 2 brukte hovedkort. Skjermen er perfekt, uten pikselfeil, det ene hovedkortet fungerte 100%, det andre med en liten feil, men ble erstattet med nytt kort. Problemet er ofte at kabling og braketter mangler, litt dumt siden du er avhengig av disse brakettene for feks firewire eller digital lydutgang. Tror det er vrient å få tak i løse braketter også.

Det er ihvertfall viktig å lese det som står med liten skrift under varen. Prisen gjenspeiler jo også hvor mye som mangler. Jeg vurderer alltid demovarer ved kjøp, ser på risikoen som ganske liten.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en rekke hovedkort og skjermkort som demo på komplett uten noe problem. Eneste skår i gleden hittil er at jeg bestilte et Gf4 ti4400 og fikk et Gf4 ti4200 TIVO i stedet. Ikke akkurat det værste som kunne skjedd... :)

Kjøper riktignok stort sett demo1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...