BuffyAnneSummers Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Jeg føler at min spsieforstyrrelse er veldig rar sammenlignet med de jeg finner på youtube fra disse "my strange addiction" seriene. Altså flere serier, ikke bare den. Jeg er jo glad i brokkoli, løk, gulrøtter, banan, eple, pære, alle bell peppers/paprika og agurk, men av en eller annen grunn å sier hodet stopp. Smak og tekstur er ikke problemet. Jo lengre jeg prøver å spise grønnsaker, jo færre klarer jeg å spise. Det letteste jeg har funnet er å legge til løk eller paprika på pizza, men det å ha brokkoli eller gulrøtter ved siden av kyllingen blir vanskeligere over tid. Jeg kommer jo inn i noen perioder hvor jeg fyser mye på kylling og da klarer jeg å spise brokkoli og gulrøtter med kyllingen i kanskje 4 dager og så sier det bare stopp med grønnsakene. Jeg vet ikke hvorfor :/ edit: salat er noe jeg klarer nøyaktig 1 bolle av og så klarer jeg ikke mere salat på måneder. Er det kanskje fordi du lager dem på samme måte hver gang? Jeg blir møkklei grønnsaker hvis jeg ikke gjør forskjellige ting med dem. Jeg putter så mye som mulig i maten min ellers (gulrøtter og løk og kanskje litt hvitløk i spagettisaus, vegetarlasagne (da liker jeg å bruke masse løk og paprika)). Ovnsbakte grønnsaker med torsk og bernaisesaus feks er utrooolig digg, veldig lett å spise grønnsaker som har fått surre i panna litt med litt salt, pepper og olje for så å godgjøre seg i ovnen. Jeg eeeelsker god mat, TS hvordan tilbereder du maten din? Jeg er absolutt helt vill etter biff med salat med tzaziki på salaten som dressing, salat med tzaziki går også veeeldig godt med retter med tomatsaus som spagetti (vet ikke hvorfor men tzaziki + tomatsaus er sååååå naaaaam!). Hva slags salat er det du spiser når du prøver TS? Lenke til kommentar
MisterR Skrevet 5. august 2018 Forfatter Del Skrevet 5. august 2018 (endret) Er det kanskje fordi du lager dem på samme måte hver gang? Jeg blir møkklei grønnsaker hvis jeg ikke gjør forskjellige ting med dem. Jeg putter så mye som mulig i maten min ellers (gulrøtter og løk og kanskje litt hvitløk i spagettisaus, vegetarlasagne (da liker jeg å bruke masse løk og paprika)). Ovnsbakte grønnsaker med torsk og bernaisesaus feks er utrooolig digg, veldig lett å spise grønnsaker som har fått surre i panna litt med litt salt, pepper og olje for så å godgjøre seg i ovnen. Jeg eeeelsker god mat, TS hvordan tilbereder du maten din? Jeg er absolutt helt vill etter biff med salat med tzaziki på salaten som dressing, salat med tzaziki går også veeeldig godt med retter med tomatsaus som spagetti (vet ikke hvorfor men tzaziki + tomatsaus er sååååå naaaaam!). Hva slags salat er det du spiser når du prøver TS? Jeg pleier å ta det som kan gå i oven og sette det i ovnen. Jeg synes alt som er bakt smaker bedre. #2 går til å steke i panna eller å koke det i vann, avhengig av hva det er. Mikro bruker jeg til å varme rester. Jeg tror det mest avanserte jeg lager er uavgjort mellom taco grateng, kylling burrito og lakseris. Taco: kjøttdeig, creme fraiche og philadelphia ost blandet sammen. Toppet med gulost og stekt på 200 grader i 20 min. kylling burrito: bakt kyllingfilet blir strimlet i små biter for hånd. Jeg starter med en tortilla og legger så en neve løk i bunn, 3 skiver agurk, kyllingen, så paprika på sidene og til sist min hjemmelagde hot sauce. Da er den ferdig. Sauce: 50/50 ketchup/majones, juice fra 0.5-1 sitron og en halv flaske tabasco. Lakseris lager jeg hvis jeg føler for å gjøre det enda enklere å spise. Det er da pannestekt laks med creme fraiche eller rømme og soja saus. Vanligvis serveres laksen og risen med noe av sausen fra pannen over, men når jeg vil så bare tar jeg risen, laksen og sausen i en bolle og lager en slags lakseris. Smaker godt og føles likt i vær bit. Men nå som jeg ikke er på diett og jeg spiser hva jeg vil, så får jeg være ærlig og si at jeg egentlig bare spiser pizza som går ut av ovnen og inn i gapet. Kroppen er heldig hvis jeg føler for å lage røkt laksesmørbrød med egg eller bare stekte egg fra stekepannen. Endret 5. august 2018 av MisterR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå