Snikpellik Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Ja, mulig det gikk ganske glatt siden han har deltatt på arrangementer på den iranske ambassaden og blitt brukt i PR-materiale fra iranske myndigheter etter de besøkene. Noe han har blitt kraftig kritisert for av Gjedde og Keshvari, fordi FRP jo har lang tradisjon med å støtte opposisjonen i Iran. Jeg synes dette lukter mer og mer textbook honningfelle. 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. august 2018 Forfatter Del Skrevet 2. august 2018 Jeg synes dette lukter mer og mer textbook honningfelle. Det er selvsagt mulig, men det er vanskelig å se hva Iran skulle ønske fra en norsk fiskeriminister. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Det er selvsagt mulig, men det er vanskelig å se hva Iran skulle ønske fra en norsk fiskeriminister. ... fisk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. august 2018 Forfatter Del Skrevet 2. august 2018 Hmmmm. et noget spesielt bilde. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) Flere år gammelt bilde.Men det at han har lagt prestisje i å sørge for fiskeeksport til Iran er nok hovedgrunnen til at han reiste dit. Endret 2. august 2018 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Det er selvsagt mulig, men det er vanskelig å se hva Iran skulle ønske fra en norsk fiskeriminister. Kom igjen...du mener ikke dette. Det er potensielt en enorm mengde informasjon de kan få tak i av en statsråd. Til alle Frp'ere som føler at det er en heksejakt, sier jeg bare dette: Sett landet vårt Norge foran partiet ditt! 5 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Something smells fishy Fra spøk til revolver, etter min mening så er habilitetsspørsmålet det mest relevante. At han ikke evner å forstå at det er upassende at en fiskeriminister er sammen med ei som har interesser innenfor næringen, vitner om en som ikke har mye selvinnsikt og som er temmelig naiv og selvopptatt når det gjelder han selv. Flaut. 6 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Hun iranske burde få Irans Medal Of Honor for å gjøre dette for landet sitt. Tenk å være kjæreste med Per freaking Sandberg. Det er en heksejakt på FRP statsråder, ofte fordi de gjør mest ut av seg i media. Goe gamle per springskalle gikk på limpinnen her, men jeg antar alt han sliter såpass med å forstå hva stillingen hans egentlig innebærer til å gjøre noe skade. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Er det noen andre politikere som har fått refs for ikke å ha gitt beskjed på forhånd, om hver eneste utenlands-bevegelse i ferietiden? Det er ikke snakk om "en politiker som får refs for å ikke gi beskjed om hver eneste utenlands-bevegelse i ferietiden", men en statsråd som ikke har gitt beskjed om at han reiser til et land der sikkerhetssituasjonen er av en karakter som gjør at det er påkrevd å melde fra om at en drar dit. Lenke til kommentar
Nyidag Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Det er litt heksejakt på FRPere i regjeringen ja, og grunnen er at de skjønner ikke helt at det er regler å forholde seg til når man er på tinget. Akkurat det at Sandberg ville på hemmelig kjærlighetsferie for å duppe dingsen som hadde vært tørrlagt i flere år det må da almenheten forstå. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Et useriøst parti har ikke overaskende useriøse partifeller 2 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 En norsk statsråd kan jo ikke reise til et land storebror har et anstrengt forhod til. det sier seg selv Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Som sagt tidligere tviler jeg på at det er noe særlig mer heksejakt på Frp-politikere enn andre i media. En del av strategien til partiet er å provosere og skape uro i media med kontroversielle uttalelser, for deretter å "stå i stormen". De fremstår nærmest som et opposisjonsparti selv i regjering, og mange av politikerne gjør feil som naturlig nok får oppmerksomhet og kritikk i mediene. 4 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 (…)Fra spøk til revolver, etter min mening så er habilitetsspørsmålet det mest relevante. At han ikke evner å forstå at det er upassende at en fiskeriminister er sammen med ei som har interesser innenfor næringen,(...) En minister trenger da ikke være adskilt fra alle påvirket av hans departement, så lenge det meldes om der det kan bli spørsmål om inhabilitet er det da uproblematisk at de er sammen. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 En minister trenger da ikke være adskilt fra alle påvirket av hans departement, så lenge det meldes om der det kan bli spørsmål om inhabilitet er det da uproblematisk at de er sammen. Uderzo sikter nok til hvordan Sandberg svarte og egentlig mest ikke svarte da disse spørsmålene dukket opp. Det er naturlig at det ble stilt spørsmål om dette, og opptreden hans på Dagsrevyen reiste egentlig bare flere spørsmål rundt hans habilitet. 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Uderzo sikter nok til hvordan Sandberg svarte og egentlig mest ikke svarte da disse spørsmålene dukket opp. Det er naturlig at det ble stilt spørsmål om dette, og opptreden hans på Dagsrevyen reiste egentlig bare flere spørsmål rundt hans habilitet. Helt riktig. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 En minister trenger da ikke være adskilt fra alle påvirket av hans departement, så lenge det meldes om der det kan bli spørsmål om inhabilitet er det da uproblematisk at de er sammen. Noe Erna også påpekte. Han burde nok innse at det er flere fisk i havet, og gjøre det valget han tror er riktigst: Si opp kjærligheten for ministerposten, eller si opp ministerposten og innse at agenter for Iran kanskje er mer kyniske og følelseskalde enn det han trodde. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Burde ikke denne tråden ha tatt kvelden når Per Sandberg innrømmet at han var en heks? 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Kom igjen...du mener ikke dette. Det er potensielt en enorm mengde informasjon de kan få tak i av en statsråd. Til alle Frp'ere som føler at det er en heksejakt, sier jeg bare dette: Sett landet vårt Norge foran partiet ditt! Auch: https://www.dagbladet.no/nyheter/tok-med-regjeringens-saksbehandlingssystem-pa-uanmeldt-iran-ferie---jeg-innrommer-selvfolgelig-at-jeg-har-gjort-feil/70068906 «Jobbtelefonen som statsråden tok med til Iran hadde regjeringens saksbehandlingssystem installert.» 6 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Saken blir enda verre etter opplysningen om at han fikk både sikkerhetsbriefing og lånetelefon med seg før Iran-reisen sin i 2016. Han fikk altså både opplæring og, tydeligvis, beskjed om hvor viktig det var å ikke ta med jobbtelefonen sin da, og bryter likevel alle regler 2 år senere... Så naiv og kortenkt kan ikke en minister være - nesten uansett hvilken forklaring/unnskyldning man måtte ha på dette, så er det helt tydelig at mannen er totalt uegnet til å ha noen viktig posisjon i norsk politikk. Endret 3. august 2018 av Zork 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå