AnonymDiskusjon Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Ser de tilbyr bra rente hos denne banken. 2.00 % fra 50 000. Mens den høyrentebanken jeg bruker, Santander har 1.75 %, 1.85 % over 100 000.Har ca 50 000 (+) til å ha på høyrentekonto. Burde jeg vurdere å bytte til Komplett bank pga den forskjellen? (Ps. Har fond og aksjer ellers, dette er et bufferbeløp jeg velger ha i bank) Anonymous poster hash: ea8ea...c87 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 For en drøy hundrelapp mer i renter per år? Har ikke prøvd Santander selv, men hadde jeg vært fornøyd som kunde forøvrig hadde jeg ikke tatt meg bryet. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Jeg flyttet min buffer til KomplettBank for en stund siden. Funker helt greit, alt er som forventet. Har ingen app, men jeg har heller ikke behov for dette for bufferkontoen. Jeg vurderte andre alternativer også, men ville bruke en bank som oppfylte de norske sikringskravene (2.000.000 NOK), ikke de som EU har (100.000 EUR). Se her: https://www.bankenessikringsfond.no/hvor-mye/category881.html Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 De hadde litt problemer med innlogging i starten når jeg ble kunde for ca ett år siden. Hente jeg ikke kom inn på sparekontoen. Pengene blir også "borte" i noen dager når du setter de inn, noe som gjorde meg lettere nervøs første gangen Ellers liker jeg at jeg får renter hver måned og ikke hvert år slik andre gjør, generellt sett godt fornøyd med de for bufferkonto, men ville aldri brukt de som dageligbank, noe jeg heller ikke tror de forsøker å være, uten at jeg har sjekket ut mulighetene der.. 1 Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Har min bufferkonto i Instabank. Kan også anbefales. Er dette en bufferkonto? BSU aktuelt? BSU i tillegg? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2018 Forfatter Del Skrevet 5. august 2018 Har min bufferkonto i Instabank. Kan også anbefales. Er dette en bufferkonto? BSU aktuelt? BSU i tillegg? Takk, har åpnet konto i Komplett bank. BSU er jeg for gammel til nå. Men jeg har notert meg Instabank, det ser ut som en bra bank det også. Anonymous poster hash: ea8ea...c87 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Komplettbank er grei. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 Hvis det bare er for å oppbevare buffer så vil vel nær sagt hva som helst være greit nok, så lenge man har mulighet til å få ut penger ved behov? Jeg har for eksempel selv brukt Santander, og det er en veldig dårlig nettbankløsning. Men hvem bryr seg? Jeg bruker dem på grunn av renten, og jeg kan når som helst ta ut det jeg trenger. Så holder jeg meg til Sbanken til daglig. Lenke til kommentar
Gjerrigknarken Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Hvis det bare er for å oppbevare buffer så vil vel nær sagt hva som helst være greit nok, så lenge man har mulighet til å få ut penger ved behov? Jeg har for eksempel selv brukt Santander, og det er en veldig dårlig nettbankløsning. Men hvem bryr seg? Jeg bruker dem på grunn av renten, og jeg kan når som helst ta ut det jeg trenger. Så holder jeg meg til Sbanken til daglig. Hvis renten er det viktige for deg er jo Santander er et merkelig valg siden de langt fra har best rente på sparing. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Jeg bruker ikke Santander i dag. Jeg brukte det bare som et eksempel på en dårlig nettbank. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Hvordan mener du Santander er en "veldig dårlig nettbankløsning", mener du teknisk sett? Har brukt den lenge, helt siden den het Bankia, har ikke opplevd problemer med den sånn sett.Det med renter svinger periodevis mellom de bankene. En periode var Bankia/Santander en av de aller beste, så blr Sparesmart en av de beste og Santander falt litt i bakleksa. Så kom Santander tilbake som en av de aller beste, og nå er Komplettbank en av de beste..Om en tid kan de bli motsatt igjen, at feks Santander kommer tilbake med bedre rente. Lenke til kommentar
Gjerrigknarken Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 ... Det med renter svinger periodevis mellom de bankene. En periode var Bankia/Santander en av de aller beste, så blr Sparesmart en av de beste og Santander falt litt i bakleksa. Så kom Santander tilbake som en av de aller beste, og nå er Komplettbank en av de beste.. Om en tid kan de bli motsatt igjen, at feks Santander kommer tilbake med bedre rente. Og derfor flytter man pengene dit det til en hver tid er best rente. Er jo ingen grunn til å holde seg til én bank hele tiden. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Santanders nettbank er dårlig på den måten at den er lite brukervennlig. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Jeg vurderte andre alternativer også, men ville bruke en bank som oppfylte de norske sikringskravene (2.000.000 NOK), ikke de som EU har (100.000 EUR). Se her: https://www.bankenessikringsfond.no/hvor-mye/category881.html Hvilke norske banker følger ikke de norske reglene for sikring av innskudd? Kan være greit å vite hvem det er slik at man holder seg unna dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Hvilke norske banker følger ikke de norske reglene for sikring av innskudd? Kan være greit å vite hvem det er slik at man holder seg unna dem. Info finnes på https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/ under detaljer for hver bank. Har neppe betydning med mindre man har innskudd tilsvarende over €100k. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Komplet bank senker renten på høyrentekonto til 1,85%, tipper man får bedre rente andre steder.. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Komplet bank senker renten på høyrentekonto til 1,85%, tipper man får bedre rente andre steder.. Ja , fikk melding for et par timer siden. Da er YaBank bedre, 1,9% og ingen minstegrense, for dem som bryr seg om det. Endret 9. august 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Snart setter vel YaBank ned renten også, så liten vits antagelig. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Jeg bruker komplettbank, og det er ikke noe poeng i å bruke banken om du ikke bruker kredittkortet, selve renten er ikke noe å hoppe i taket for. Har du nok penger til å faktisk merke en forskjell på 0,15% så har du andre steder å sette pengene hvor du får mye bedre avkastning uansett. Poengene man tjener ved å bruke kredittkortet kan brukes på komplett.no og gir meg ganske mye i året siden jeg bruker kredittkortet til alt. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Jeg bruker komplettbank, og det er ikke noe poeng i å bruke banken om du ikke bruker kredittkortet, selve renten er ikke noe å hoppe i taket for. Har du nok penger til å faktisk merke en forskjell på 0,15% så har du andre steder å sette pengene hvor du får mye bedre avkastning uansett. Poengene man tjener ved å bruke kredittkortet kan brukes på komplett.no og gir meg ganske mye i året siden jeg bruker kredittkortet til alt. Okei... men hvor mye sparer du på å bruke 94% og få igjen 6%... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå