NTB - digi Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 En av de bratteste togreisene i verden.Et stykke norsk ingeniørkunst: Nå kan Flåmsbanen få nye spesialdesignede vogner Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Tog med klassisk preg og panoramautsikt har man lang tradisjon for og mange varianter av i alpene. Hvorfor i alle dager skal man bruke en formue på et eget design for en kort strekning i Norge når man bare kan kjøpe noe som allerede finnes? 6 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 "Gammelt er best". De nye vognene må jo også være like sikre som de gamle. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Hvor har dere det fra at dagens tunneler gjerne drives av boremaskiner? Sprengning er da mye vanligere enn TBM i Norge i dag? 1 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Hvor har dere det fra at dagens tunneler gjerne drives av boremaskiner? Sprengning er da mye vanligere enn TBM i Norge i dag? Jeg holder det for sannsynlig at det er det som menes. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Tog med klassisk preg og panoramautsikt har man lang tradisjon for og mange varianter av i alpene. Hvorfor i alle dager skal man bruke en formue på et eget design for en kort strekning i Norge når man bare kan kjøpe noe som allerede finnes? Akkurat det spørsmålet burde media stille veldig mye oftere. 2 Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Tog med klassisk preg og panoramautsikt har man lang tradisjon for og mange varianter av i alpene. Hvorfor i alle dager skal man bruke en formue på et eget design for en kort strekning i Norge når man bare kan kjøpe noe som allerede finnes? Fordi det uansett er dyrt. Så en formue bruker man om man designer selv, eller kjøper "hyllevare" Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 "Gammelt er best". De nye vognene må jo også være like sikre som de gamle. De gamle vognene er så "sikre" at de er forbudt å bruke i trafikk andre steder enn på Flåmsbana (i Norge). Nye vogner blir en ganske enorm sikkerhetsmessig oppgradering. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Hvor har dere det fra at dagens tunneler gjerne drives av boremaskiner? Sprengning er da mye vanligere enn TBM i Norge i dag? Jeg holder det for sannsynlig at det er det som menes. Støttes! Er vel boremaskiner som lager hull til dynamitten eller glynitten eller hva det heter det de bruker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå