mysti Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 jeg regner med at jeg får min xp2500 i morgen, og den vil da helt sikkert være låst. har lest endel her om at jeg da må stille opp FSB`en fordi den er låst. Men jeg kom over denne guiden på overklokking.no : http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html ble litt forvirret av dette.. mange her som sier at den ikke kan låses opp.. men er dette en løsning jeg kan bruke? eller er det FSB`en jeg må klokke? Lenke til kommentar
vgard Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Tviler sterkt på at det funker på samme måte som på gamle XP prosessorer. Du la kanskje merke til datoen den artikkelen ble skrevet? Jeg har ikke vært borti Barton utenom den jeg har selv, som forøvrig ikke er låst. Oppe i venstre hjørne på den artikkelen står det "Publisert: 09.11.01".. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hva slas hovedkort har du da? Neeiii... Barton 2500+ er så kjapp at det ikke er nødvendig. Og har du råd til å kødde med en slik CPU så har du råd til et nytt hovedkort som låser den opp i BIOS. Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Neeiii... Barton 2500+ er så kjapp at det ikke er nødvendig. Og har du råd til å kødde med en slik CPU så har du råd til et nytt hovedkort som låser den opp i BIOS Vel...alt er relativt. XP2500+ er rask, men siden den lett lar seg klokke til XP3200+ (og vel så det) så er det jo ingen grunn til å la vær? Greia er at den er billig, så ja; man har vel råd til å kødde med den? Og kødde med den må man...for dersom han mottar en av de nye revisjonene som selges nå om dagen så låses den ikke lenger opp i bios av noe hovedkort: Den er låst på mp og man er tvunget til å klokke med fsb. Jeg har ikke sett noe guide som viser opplåsing av disse nye revisjonene, men det går helt sikkert an Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Vel...alt er relativt. XP2500+ er rask, men siden den lett lar seg klokke til XP3200+ (og vel så det) så er det jo ingen grunn til å la vær? Ja.. jeg er med... misforstå meg rett. Og jeg har allerede sagt hvordan det gjøres. Jeg har også låst opp Athlon ved hjelp av "blyanttricket". Men man må vite hva man gjør hvis man skal gjøre noe lignende. På den måten CPU er svidd på nå så er ikke dette en oppgave for nybegynnere. Et godt hovedkort som kan ta vare på ytelseøkningen (det gjelder også riktig RAM, kjøling, hardisk og skjermkort), koster under 1K. Med riktig RAM kan man få god ytelseøkning uten å låse opp multiplier på nesten hvilke som helst kort. (Hvis jeg ikke husker feil) Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ja.. jeg er med... misforstå meg rett. Og jeg har allerede...(osv osv) Jupp, det er jeg helt enig med deg i. Det er sikkert ikke noe man begir seg i kast med sånn helt uten videre Med riktig RAM (blant annet) så har man selvsagt bedre mulighet til å klokke opp på fsb og dermed oppnå større ytelse, men mp må han nok pent la stå på default uansett hovedkort Finnes det forresten noen modifiseringer som kan gjøres på de nye barton-revisjonene som muliggjør endring av mp? Blyanttriks og kortslutting a L-broer er vel snarveier som ikke funker på disse? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Finnes det forresten noen modifiseringer som kan gjøres på de nye barton-revisjonene som muliggjør endring av mp? Blyanttriks og kortslutting a L-broer er vel snarveier som ikke funker på disse? Ja det gjør det nok. Saken er den at på de nye CPU er broene kuttet så dypt at man kommer ned i metall som er jord. Noen ganger fyller man hullet med bakrutefix (for bil) og kortslutter broen mot jord. Andre ganger reparer man hullet med Araldit og legger ny bro oppå (ikke mot jord). Så er det noen ganger man må kutte en bro selv... og det er ikke enkelt, for dette er smått og metallet i broen hardt. Jeg Voltmoddet engang, og fy f**... må si det var et under at CPU virket etterpå. Jeg har ikke linker for modding av Barton for hand... Edit: Noen smartinger surrer sammen benene på CPU med streng, og noen kobler ihop hullene i soceten. Du vet må man så må man hehe... Gutter er nå engang gutter, og de blir ikke betre med årene akkurat Endret 16. desember 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
beroys Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 tror nok det ikke er så lett som det ser ut som... bare så det er sakt... jeg har selv åpnet min gamle 2000+ prosessor. jaja tenkte jeg, ser jo ikke så vannskelig ut... men FY F*** det er ikke lett.... utstyr jeg brukte: teip, super lim, og noe som jeg ikke helt husker hva heter.. connector eller noe.. brukes til og lage connection på varme tråene i bakruta på en bil. det gikk fint det, til slutt. bare satt og knota og styra i noen timer så var jeg ferdig. IKKE noe og anbefalle og prøve.. la heller noen som er gode på loddern fixe det. f.eks en lærer på elektrolinja eller noe. De er flinke til sånne små ting. man kan jo alltids prøve men jeg sier det igjen: DET ER IKKE LETT. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Palomino feks. er egentlig ikke låst, men muligheten for å endre multiplieren er deaktivert. De nye, derimot, er antageligvis skikkelig låst, slik som P4. Altså er FSB-oveklokking eneste mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå