NTB - digi Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 <br data-mce-bogus="1">Apple hadde et overskudd på 94 milliarder kroner i 2. kvartal Lenke til kommentar
G Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Aksjen steg også ca. 8 dollar på denne nyheten kan det se ut til i går. Lenke til kommentar
3FKY9EYR Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Rart at de fortsatt selger så bra med så dårlig kost/nytte. Varemerket må ha stor verdi. Lenge siden iPhone gjorde det bra på dx0mark. 4 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Kommer vel an på hvordan man vurderer kost/nytte ... dx0mark har vel knapt noen hørt om. (Jeg hadde ikke.) 1 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Go Apple! Go Apple! Go Apple! Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Rart at de fortsatt selger så bra med så dårlig kost/nytte. Varemerket må ha stor verdi. Lenge siden iPhone gjorde det bra på dx0mark. iPhone selger vel bra fordi de ikke fokuserer på kunstige benchmarks, men på totalopplevelsen? Husk at slike som deg som er dødsopptatt av slike tall er en liten minoritet. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Rart at de fortsatt selger så bra med så dårlig kost/nytte. Varemerket må ha stor verdi. Lenge siden iPhone gjorde det bra på dx0mark. Fordi kost/nytte er ikke det en del (spesielt ikke-Apple kunder) tror det er. Det er hva du betaler for totalpakken. Hva er en mobiltelefon? Det er det forskjellig syn på. Kanskje får du en Huawei med 15% bedre kamera til et par tusenlapper mindre. For noen betyr det at Huaweien er åpenbart bedre, det er derimot ikke slik alle ser det. Og det finnes ikke noen objektiv sannhet her. For mange har iPhone kvaliteter som gjør den verdt det, samtidig som folk som gjerne kjøper en Huawei tenker at de bare kaster tusenlapper ut vinduet. Gir prisen på iPhone mening for meg? Hadde jeg betalt så mye for den? Nei, selv om penger ikke hadde vært problem hadde jeg følt jeg kastet penger ut vinduet. Likevel så forstår jeg også at andre synes den er veldig verdt det, og det er ikke noe galt i det tenker nå jeg.Så hvordan kalkulerer du kost/nytte når folks oppfatning av nytte er ulik? Det går ikke. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 iPhone selger vel bra fordi de ikke fokuserer på kunstige benchmarks, men på totalopplevelsen? Husk at slike som deg som er dødsopptatt av slike tall er en liten minoritet. Ikke sant på noen måte. Se Apples fokus på Geekbench og flash-lagring benchmarks som eksempel. Apple har stort fokus på benchmarks. Du ser det tydelig på MacBookPro der den har høy sekvensiell les/skriv ytelse, som er hva 95% av testere sjekker fordi de er late/ikke forstår det er lite brukbart tall. Dette er derimot det høyeste tallet. Som du får ca aldri i faktisk bruk. Ser høyt ut da. Så Apple går for høyt tall her. Så ser du nedover på 4K ytelse, access times og du ser fort at ja denne SSDen er langt ifra topp SSD fra Samsung. Og så om du går over til enterprise SSDer eller Intel Optane så er det 0 konkurranse. Men har 0 å si for Apple. 99% av kjøpere ser kun det ene tallet som gjør at folk tror den er like rask som Samsungs raskeste, når den i realiteten er betraktelig dårligere. De gjør det samme, men i mindre grad for mobiler. I faktisk bruk derimot? Mobil med nyeste UFS, høy 4K ytelse og Snapdragon SoC er klart beste systemytelse uten tvil, til tross for at enkle populære benchmarks som sier ingenting om systemytelse får Apple til å se ut som skikkelig bra. Gjett hvorfor? Fordi Apple fokuserer på å bli bra i de benchmarksene som kommer i reviews. Det var en gang mer som du sa, men ikke nå lengre. Nå er faktisk situasjonen snudd med Qualcomm som overraskende nok minst fokuserer på syntetisk og tilbyr best opplevelse (opplevd systemytelse). Lenke til kommentar
Løvehjerte Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) De tjener godt med penger, noe som er fantastisk. Men at selskapet ikke skatter til Norge, er en trussel mot velferdssamfunnet vårt. Flotte produkter, men vil ikke kjøpe noe før dette forandrer seg, og trist at ikke flere tenker slik. Endret 2. august 2018 av Løvehjerte 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Ikke sant på noen måte. Se Apples fokus på Geekbench og flash-lagring benchmarks som eksempel. Apple har stort fokus på benchmarks. Hvilken fokus? Driver de og siterer disse talene i reklamen rettet mot massemarkedet? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Hvilken fokus? Driver de og siterer disse talene i reklamen rettet mot massemarkedet? Nei, det er det heller nesten ingen andre som gjør heller. Det er ikke sånn de gjør det. Det er å lage hardwaren sin slik at det er optimalisert mot utvalgte benchmarks heller enn systemytelse. Dette er rimelig lett å se i en del tilfeller. Og Apple bruker faktisk seq read/write tall og Geekbench tall i deres presentasjoner for å skryte av hvor raske deres produkter er. Selv om disse tallene beviselig er ubrukelig for å måle opplevd ytelse. Så de gjør faktisk delvis det. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Hvilke presentasjoner? De rettet mot utviklere? Kjære vene. Du skjønner vel at teknisk informasjon rettet mot utviklere ikke er representativt for markedsføring mot kjøpere? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Presentasjonene der de inviterer hundrevis eller tusenvis av journalister og streamer online slik at hele verden skal se? Jeg vet ikke om andre presentasjoner de har. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Du snakker da om utviklerkonferansen, ikke sant? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Du vet godt jeg snakker om lanseringskonferansen for iPhone. Jeg vet ikke hvorfor du prøver å late som om du ikke vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Kan du linke til en slik lanseringskonferanse? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Kan du linke til en slik lanseringskonferanse? Hadde tatt deg 5 sek å finne. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Det der er vel fra en utviklerkonferanse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå