Gå til innhold

Kiel-ferga med noe ukorrekt pass

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg og kona skal antakelig på bryllupsreise tur/retur Kiel (går nok ikke av båten). Vi har begge endret etternavn i den forstand at vi har lagt til et navn i etternavnet slik at vi har 2 etternavn hver. Denne endringen er jo synlig i folkeregisteret, men i passene våre er det jo noe annerledes pga bare et etternavn i disse.

Spørsmålet er om dette har noe å si når vi reiser med Kiel-ferga (det stod at vi måtte ha med pass)..? Og burde vi bestille billettene med de navnene som står i passet?

Setter stor pris på tilbakemelding.

-S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man reiser er det viktig at det er samme navn på alle papirer, men bør altså bestille reise med samme navn som står i passet.

Det er ikke første gang noen endrer navn eller får pass med nytt navn. Man timer det da slik at man ikke bestiller reise i sitt nye navn før man er sikker på å ha fått sitt nye pass til den reisen.

Dere kan muligens klare argumentere dere ombord i ferga, men på fly må dere regne med å bli nektet om navnet på billett og pass ikke stemmer. At folkeregister og pass er ute av synk er et mindre problem, bare det ikke blir flere år ute av synk.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg fikk lagt til notat i det gamle passet mitt av politiet da jeg endret etternavn, brukte det passet uten problemer fram til det gikk ut.

Høres ut til å være lenge siden.

Så lenge billetter og pass har samme navn, går det fint.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan oppdatere her og si at det gikk veldig bra å gjøre som planlagt!

Eneste gangen vi måtte vise frem både pass og billett var når vi skulle inn i båten etter å ha gått litt rundt i Kiel. Hadde vi bare blitt i båten, tror jeg ikke vi hadde trengt pass i det hele tatt. Men man skal jo alltid ta med just in case.

Takk for hjelpen her!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...